اوکراین-روی-دیدار-زلنسکی-و-پوتین-اصرار-دارد

اوکراین تلاش دارد از گفت‌وگوهای مستقیم بین زلنسکی و پوتین اطمینان حاصل کند تا به برقراری صلح منجر شود.

به گزارش افغان نیوز؛ قرار است دور تازه مذاکرات روسیه و اوکراین، امروز دوشنبه( ۲۳ حوت) به صورت آنلاین برگزار شود.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین اواخر روز یک‌شنبه اعلام کرد، مقام‌های اوکراینی که با همتایان روسی خود مذاکره می‌کنند، قرار است از گفت‌وگوهای مستقیم بین رهبران دو کشور اطمینان حاصل کنند که می‌تواند به برقراری صلح منجر شود.

تاکنون سه دور مذاکرات بین اوکراین و روسیه برگزار شده است. اخیراً مقام‌ها ارزیابی‌های مثبتی از این مذاکرات ارائه کرده‌اند، اما نتایج مثبت مذاکرات تاکنون به صورت عملی مشاهده نشده است. پیش از این، وزیران خارجه روسیه و اوکراین نیز با هم دیدار کرده بودند.

اوکراین بارها خواستار گفت‌وگوهای مستقیم بین زلنسکی و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه شده است و رهبر روسیه را به عنوان کسی که همه تصمیمات نهایی را می‌گیرد، معرفی کرده است.

زلنسکی در سخنرانی ویدیویی روزانه خود گفته است: «هیات ما وظیفه روشنی دارد – انجام همه کارها برای تضمین دیدار روسای جمهور. دیداری که مطمینم مردم منتظر آن هستند.»

او می‌گوید، بدیهی است که این یک داستان دشوار و یک مسیر سخت است، اما این مسیر مورد نیاز است.

روسیه روز یک‌شنبه به یک پایگاه بزرگ در نزدیکی مرز پولند که عضو ناتو است، حمله موشکی اجرا کرد. گفته شده است که در این حمله ۳۵ نفر کشته و ۱۳۴ تن دیگر زخمی شده‌اند. روسیه گفته است که در این حمله جنگ‌جویان خارجی کشته شده‌اند.

سه دور گفت‌وگو بین روسیه و اوکراین تاکنون برگزار شده است که بیش‌تر بر موضوعات بشردوستانه متمرکز بوده است. ولادیمیر پوتین پیش‌تر گفته بود که «تغییرات مثبت» در مذاکرات رخ داده، اما جزییات نداده بود.

اوکراین روی دیدار زلنسکی و پوتین اصرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد