همنوایی-کشورهای-اسلامی--افغانستان-در-خط-مقدم-جنگ

دفتر سخنگوی ریاست جمهوری می گوید: افغانستان در خط اول جنگ تحمیلی تروریسم قرار دارد و کشورهای اسلامی هم که قربانی این پدیده هستند باید با افغانستان در راستای مبارزه علیه آن همنوا باشند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: شاه حسین مرتضوی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری امروز شنبه(30 ثور) در کنفرانس مطبوعاتی به رسانه ها گفت: رئیس جمهور غنی به منظور تبادل افکار و نیز گفتگو با نمایندگان کشورهای اسلامی و آمریکا برای نابودی تروریسم شرکت می کند.

مرتضوی تصریح نمود؛ سفر رئیس جمهور غنی به ریاض روی مسایل مبارزه با تروریسم و راه حل ها برای نابودی آنها؛ اعلام عدم استفاده از خاک افغانستان برای جریان های تروریستی و نیز گفتگو روی مدیریت پروسه کابل برای تامین صلح خواهند پرداخت.

دفتر سخنگوی  ریاست جمهوری تاکید کرد که داعش یک خطر جهانی است و تهدید این گروه تنها افغانستان را شامل نمی شود و برای نابودی آن تمامی کشورهای متضرر تلاش نمایند تا بتوانند به اهداف شان برسند.

وی همچنان اظهار داشت که یک عقلیت به نام اسلام و سوء استفاده از دین به قتل و کشتار مسلمانان در عراق؛ سوریه، ترکیه و افغانستان را به بحران  کشانیده و نمی گذارد برنامه های انکشافی و توسعه ای خود را به پیش ببرند.

آقای شاه حسین مرتضوی از کشورهای شرکت کننده در کنفرانس مبارزه با تروریسم خواست تا با مسولیت پذیری کامل در این نشست حضور یابند.

باید یادآور شد که اشرف غنی رئیس جمهور کشور بعد از ظهر امروز کابل را به مقصد ریاض ترک کرد.

همنوایی کشورهای اسلامی / افغانستان در خط مقدم جنگ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد