همکاری‌-با-افغانستان-یکی-از-اولویت-های-استراتژی-تاجیکستان-است

امام علی رحمان رئیس جهمور تاجیکستان به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد بر قراری روابط دیپلماتیک با افغانستان گفت: حسن همجواری و همکاری‌های مفید میان طرفین در اولویت استراتژی منطقه‌ای تاجیکستان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان ومحمد اشرف غنی رئیس جمهورکشورمان به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان این 2 کشور پیام‌های تبریکی برای یکدیگر ارسال کردند.

در پیام امامعلی رحمان آمده است: با کمال شادی بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی افغانستان را صمیمانه تبریک می‌گویم.

حسن همجواری و همکاری‌های مفید میان طرفین که در اولویت استراتژی منطقه‌ای تاجیکستان قرار دارند در آینده نیز رشد مطلوبی خواهد یافت.

 اشرف غنی نیز در پیام خود روابط دیپلماتیک مستقل و آزاد کابل و دوشنبه طی 25 سال گذشته را بیانگر اراده سیاسی پایدار و ریشه در عمق تاریخ، فرهنگ و تمدن مشترک دانست که با تکیه بر این واقعیت می‌توان با پیگیری منافع ملی، منطقه‌ای را ایجاد کرد که ره‌آورد آن امنیت، ثبات و توسعه پایدار در منطقه است.

در پیام غنی آمده است: بیست و پنجمین سالگرد برقراری مناسبات دیپلماتیک بین 2 کشور رویداد بزرگی به شمار می‌رود و بدون شک روابط نزدیک میان 2 کشور در فضای تفاهم متقابل ادامه خواهد داشت.

 

 

همکاری‌ با افغانستان یکی از اولویت های استراتژی تاجیکستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد