هند-در-خرید-گندم-و-برنج-برای-افغانستان-سهولت-ایجاد-می‌کند

صدراعظم هند به رئیس جمهور غنی وعده داد که در زمینه خریداری گندم و برنج برای افغانستان سهولت های بیشتر فراهم می نماید.

به گزارش افغان نیوز: نارندرا مودی، صدراعظم هند طی تماس تلفنی با محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان صحبت کرد.

ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه گفته است که در این تماس تلفنی هردوجانب نوروز را به همدیگر تبریک گفتند و این جشن را میراث فرهنگی و کلتوری دو کشور خواندند.

رئیس جمهور غنی با اشاره به روابط نیک اقتصادی و سیاسی میان افغانستان وهند، گفت که این روابط بر منافع دو کشور استوار است.

آقای غنی گفت که حمایت هند برای ما مهم است و از آن قدردانی می نمائیم. همچنان برای نارندرا مودی صدراعظم هند ابتکار ویدیو کنفرانس میان رهبران کشورهای عضو سازمان سارک را تبریک عرض نمود و افزود که ما می خواهیم مشترکاً با اعضای سازمان سارک و کشورهای منطقه، علیه شیوع ویروس کرونا مبارزه نمائیم.

مودی از رئیس جمهور غنی بخاطر اعلام کمک برای صندوق وجهی کشورهای عضو سازمان سارک، تشکر کرده گفت: این اعلام کمک برای صندوق وجهی سازمان سارک، نشان‌دهدۀ این است که شما به همکاری ها از طریق سازمان سارک ارزش قایل هستید، این یک گام مهم در راستای رفاه منطقه از سوی شما می باشد.

اشرف غنی با ابراز امتنان از صدراعظم هند، گفت که باید همکاری های ترانزیتی و اقتصادی را جاری نگهداریم و امید است که در قسمت خریداری گندم و برنج، سهولت ها افزایش یابند و از طریق تدابیر احتیاطی با کرونا مبارزه جدی نمائیم.

صدراعظم هند به رئیس جمهور غنی گفت که تماس های ما از طریق ویدیو کنفرانس ادامه خواهد داشت، از تقاضای شما استقبال می نمائیم و در این زمینه برای افغانستان سهولت های بیشتر را فراهم می نمائیم.

رئیس جمهور کشور با ابراز امتنان، گفت که فرصت ها و خطرات را بخاطر استفاده اعظمی و مدیریت، درست درک کنیم و همچنان به منظور همکاری در مسایل مهم، مشاور امنیت ملی افغانستان با مشاور امنیت ملی هند در تماس خواهند بود.

این درحالی است که مایک پمپیو، وزیر خارجه آمریکا اعلام نموده که ادامه اختلافات میان محمد اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله بر سر پست ریاست‌جمهوری، باعث شده که کشورش یک میلیارد دلار از کمک‌هایش را به کابل قطع کند.

هند در خرید گندم و برنج برای افغانستان سهولت ایجاد می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد