هند-کمک-های-نظامی-بیشتری-به-افغانستان-میفرستد

سفیر افغانستان در هند گفته است که دهلی نو با درخواست کمک‌های نظامی بیشتر به کابل موافقت کرده و قرار است در آینده در عرصه آموزش و تسلیحات جنگی افغانستان را یاری کند.

به گزارش افغان خبر: شیدا ابدالی سفیر کشورمان در هند بیان کرده است که دولت هند خواسته های افغانستان مبنی بر کمک بیشتر نظامی را پزیرفته است.

در حال حاضر جنرال قدم شاه شهیم رئیس ستاد ارتش کشور در هند به سر میبرد و با مقام های آن کشور روی موضوعات مختلف بحث و گفتگو میکند.

آقای شهیم در سفرش به دهلی نو روز گذشته فهرست تسلیحات مورد نیاز افغانستان را به حکومت آن کشور ارایه کرد و در آینده نزدیک هندوستان شمار از چرخ بال های mi 25  خود را در اختیار ارتش کشور مان قرار خواهد داد.

از موضوعات دیگر مطرح شده در این دیدارها برگزاری دوره‌های آموزشی برای تعمیرات بالگردهای نظامی در داخل افغانستان بود که این خواسته نیز از سوی هند پزیرفته شده و هیأت فنی هند به کابل خواهند آمد.

قابل ذکر است که پیش از این محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور نیز به هند رفته و با طرف های دیدارش در مورد افزایش کمک های نظامی سخن گفته بود و در آن زمان حکومت هند تصمیم تحویل دهی چندین چرخ‌بال mi 25  را به افغانستان داده بود.

از سوی دیگر امریکا نیز از هند خواسته بود تا در امر مبارزه با تروریزم افغانستان را یاری کند.

جنرال نیکلسون فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان چندی قبل به هند رفته بود و از مقام های هندی خواسته بود تا افغانستان را برای از بین بردن تروریستان کمک کنند چون این پدیده یک خطر منطقه‌ی و جهانی است.

هند کمک های نظامی بیشتری به افغانستان میفرستد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد