واشنگتن-از-افغانستان-حمایت-نظامی-نمی‌کند

رییس جمهور امریکا تصریح نمود که "به شکل نظامی در مسأله افغانستان درگیر نخواهیم بود، اما فعالیت دیپلماتیک و کمک‌های بشردوستانه ما ادامه خواهد داشت."

به گزارش افغان نیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا دیروز چهار شنبه(۲۵، حمل) در سحنرانی‌اش در کاخ سفید جایی که اولین حملات هوایی امریکا به افغانستان در ۲۰۰۱ اعلام شد، گفت: «زمان آن رسیده که به طولانی‌ترین جنگ امریکا پایان داده شود.»

وی تعهد کرده‌است که پس از خروج کامل نیروهای کشورش از افغانستان، واشنگتن به حمایت خود از این کشور ادامه خواهد داد اما نه از نگاه «نظامی». 

او گفت روند خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر، ‌هم‌زمان با بیستمین سالگرد حملات القاعده به برج‌های نیویورک، پایان می‌یابد.

آقای بایدن گفت: "ما نمی‌توانیم چرخه تمدید یا گسترش حضور نظامی خود را در افغانستان به امید ایجاد شرایط ایده‌آل ادامه دهیم و انتظار نتیجه متفاوتی را داشته باشیم."

این درحالی است که عده‌ای دیگر مثل سناتور میچ مکانل رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس سنای امریکا این تصمیم بایدن را «یک اشتباه بزرگ» توصیف کرده‌اند و نگران بازگشت طالبان به قدرت هستند و پی‌آمدهای احتمالی که این امر برای امنیت امربکا خواهد داشت.

اما رئیس جمهور غنی که با جو بایدن تلفنی صحبت کرده، در توییتر خود نوشته است که افغانستان به این تصمیم امریکا احترام می‌گذارد.

واشنگتن از افغانستان حمایت نظامی نمی‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد