واکنش-بانک-مرکزی-به-جلسه-هیات-مدیره-صندوق-پولی

بانک مرکزی در واکنش به نشست هیات مدیره صندوق پولی مردم افغانستان می‌گوید که تاسیس یک نهادی در کشور سوئیس و انتقال بخشی از ذخایر ارزی افغانستان ناعادلانه است.

به گزارش افغان نیوز؛ این بانک امروز (چهارشنبه، 2 قوس) با نشر اعلامیه‌ای گفته که ذخایر ارزی بانک افغانستان، ملکیت مردم  است و طی سالیان متمادی از آن برای حفظ ثبات پولی، استحکام نظام مالی و تسهیل تجارت با جهان استفاده شده است.

در اعلامیه آمده است: «تصمیم امریکا در خصوص تاسیس نهادی در سوئیس و انتقال یک بخش از ذخایر ارزی افغانستان به آن و اختصاص آن به اهداف نامرتبط، بدون درنظرداشت معیار های لازمه مصونیت و شفافیت، و بدون اعتنا به نگرانی های بانک مرکزی افغاسنتان نا عادلانه است».

این بانک در اعلامیه خود تاکید کرده که این تصمیم بدون حضور نمایندگان واقعی مردم افغانستان و بانک مرکزی اتخاذ شده و غیر قابل قبول است.

پیشتر یکی از سخنگوی دولت سوئیس اعلام کرد که اعضای هیات مدیره صندوق پولی مردم افغانستان، برای نخستین بار روز دوشنبه (30 عقرب) در جنیوا دیدار کردند.
چندی پیش رویترز گزارش داده بود که ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان از سوی واشنگتن به یک صندوق سپرده‌گذاری (صندوق پولی مردم افغانستان) انتقال داده‌شده است.

واکنش بانک مرکزی به جلسه هیات مدیره صندوق پولی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد