وزارت-خارجه-واکنش-نشان-داد

وزارت خارجه‌ امارت اسلامی در واکنشی به بدرفتاری پاکستان با مهاجران افغانستان می‌گوید که پولیس این کشور در ایالت سند از چندی به این‌سو با مهاجران افغان بدرفتاری می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی امروز (پنج‌شنبه، ۱۹ عقرب) در رشته توییتی نگاشته است که این وزارت آزارواذیت شهروندان افغانستان توسط پولیس پاکستان را محکوم می‌کند.

بلخی افزوده است که پاکستان همسایه نزدیک افغانستان است و هر دو ملت در کنار برادری اسلامی و فرهنگ مشترک، مشترکات غیرقابل تفکیک بسیاری دارند.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرده که صدها هزار مهاجر افغان در پاکستان زندگی می‌کنند و نه تنها زندگی غیرسیاسی دارند، بلکه در توسعه و رشد اقتصادی کشور میزبان نیز نقش مهمی دارند.

او گفته است که برای حل مشکلات مهاجرین افغان، این وزارت و سفارت افغانستان در پاکستان تلاش کردند اما؛ این تلاش‌ها نتیجه نداده است.

بلخی نگاشته است که امارت اسلامی همواره از طریق مجاری دیپلماتیک از مقامات پاکستانی خواسته‌اند که حقوق پناهجویان افغان احترام بگذارند و از افغان‌ها به خوبی میزبانی کنید.

پیشتر حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان نسبت به بدرفتاری پاکستان با مهاجران افغان صدا بلند کرده و گفت که دولت این کشور نزدیک به 1هزار و ۱۰۰ مهاجر افغان را در ایالت سند پاکستان بازداشت و زندانی کرده است.

وزارت خارجه واکنش نشان داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد