وزارت-داخله-؛هسته-فساد-در-افغانستان-است

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در کنفرانس سالانه مبارزه با فساد اداری گفت؛ وزارت داخله هسته فساد اداری در کشور است و در سال‌های گذشته میلیون‌ها دالر برای ارتقاء ظرفیت کسانی به مصرف رسیده است که تعهد نسبت به مبارزه بافساد اداری نداشتند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور امروز (دوشنبه 18 ثور) در کنفرانس سالانه مبارزه با فساد اداری که با حضور نماینده اتحادیه اروپا در ارگ ریاست جمهور برگزار شده بود گفت؛ تلاش‌های جامعه بین المللی، ادرات دولتی، نهادهای جامعه مدنی، رسانه‌ها و ملا امامان مساجد در زمینه مبارزه با فساد اداری قابل ستایش است و حکومت با این نهادها همکاری بسیار خوب دارد.

آقای غنی گفت؛ "مردم افغانستان در زمینه نابودی فساد با دولت همکار اند ما یک ملت قوی داریم اما دولت ما ضعیف است."

رئیس جمهور تاکید می‌کند برخی از نهادهای که برای مبارزه با فساد ایجاده شده باعث پیدایش و گسترش فساد شده است، وی علاوه می‌کند که میلیون ها دالر در افغانستان به هدر رفته ومهارت‌های تخنیکی بالای کسانی به مصرف رسیده که ظرفیت و تعهد برای مبارزه با فساد را ندارند.

رییس جمهور غنی موجودیت فساد در شماری از اداره های دولتی را تایید کرده و می‌گوید که وزارت داخله هسته فساد اداری در افغانستان است.

در همین حال فرانز مایکل ملبن نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان از برگزاری سومین کنفرانس مبارزه با فساد اداری از سوی حکومت افغانستان ستایش کرده و گفت؛ برگزاری این کنفرانس نشان دهنده جدیت حکومت افغانستان برای مبارزه با فساد اداری است.

وی ابراز امیدواری کرد که حکومت افغانستان و جامعه بین المللی تلاش های جدی را برای مبارزه با فساد اداری در افغانستان روی دست گرفته است. آقای ملبن ایجاد اداره مبارزه با فساد اداری را یکی از دستاوردهای خوب حکومت در امر مبارزه با فساد عنوان کرد.

سومین کنفرانس سالانه مبارزه با فساد اداری اتحادیه اروپا در افغانستان با حضور محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور و نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان برکزار شد.

 

 

وزارت داخله ؛هسته فساد در افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد