وزارت-زراعت،-تفاهم‌نامه-۱۵۴-میلیونی-را-به-امضا-رساند

وزارت زراعت به منظور کمک به مالداران آسیب پذیر از ویروس کرونا در کشور، تفاهم‌نامه‌ای را به ارزش ۱۵۴ میلیون افغانی با کمیته هالند و اداره زراعت و خوراک ملل متحد"FAO به امضا رساند.

به گزارش افغان نیوز: انورالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری کشور، امروز( یک‌شنبه، ۱۹ ثور) در مراسم امضا این تفاهم‌نامه گفت که ویروس کرونا به بخش‌های مالداری زیان جدی وارد کرده باید به آن توجه شود.

آقای احدی گفت که هرچند امضایی این تفاهم نامه نمی‌تواند زیان‌های ناشی از ویروس کرونا را بر مالداران جبران کند؛ اما این پروژه می‌تواند تغییرات مثب در زندگی مالداران و کوچی‌ها داشته باشد.

وزیر زراعت افزود که بودجه این وزارت طی چند سال گذشته در بخش مالداری اندک بوده؛ درحالیکه مالداری بخش مهمی از اقتصاد کشور تشکیل می‌دهد.

ریموند بریسکو، رییس اجرایی کمیته هالند برای افغانستان در مراسم امضا این تفاهم‌نامه گفت که کمیته هالند تلاش دارد از روستا نشینان و کوچی‌های افغانستان که از ویروس کرونا آسیب دیده اند، حمایت کند؛ اما حمایت‌ از زراعت و مالدادری  افغانستان  دوامدار خواهد بود.

حبیب‌الرحمان، رییس اداره تنظیم امور کوچی‌ها در این مراسم گفت که ۵۸ درصد مالداران افغانستان را کوچی‌ها تشکیل می‌دهند اما خشک سالی‌‌های اخیر زیان‌های زیادی به آنان رسانده است.

آقای رحمان تاکید کرد که کوچی‌ها بزرگ‌ترین تولید کننده لبنیات کشور بوده و باید از آنان در تولید معیاری محصولات مورد نیاز حمایت شود.

همچنان اسدالله بتار، رییس پروژه صحت حیوانی" CLAP"  گفت: این پروژه با حمایت مالی کمیته هالند و FAO  ۷۰ درصد کوچی‌ها و ۳۰ درصد سایر مالداران روستا نیشین کشور را در بر می‌گیرد.

این درحالی است که اکبر رستمی، سخنگوی وزارت زراعت، آبیار و مالداری، امروز یک‌شنبه(19، ثور) در گفتگوی ویژه با آژانس افغان نیوز از احتمال خشک‌سالی، باران‌های بی‌موقع و تاثیرات منفی آن روی کشاورزی و مالداری در کشور ابراز نگرانی می‌کند.

وزارت زراعت، تفاهم‌نامه ۱۵۴ میلیونی را به امضا رساند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد