وزارت-معادن-فاقد-یک-رهبری-منظم-است

نرگس نهان، سرپرست وزارت معادن و پطرولیم می‌گوید: وزارت معادن و پطرولیم فاقد یک رهبری منظم بوده و از ۲۸ ریاست در این وزارت تنها ۵ ریاست رئیس دارد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: نرگس نهان، سرپرست وزارت معادن و پطرولیم امروز (چهارشنبه 5 میزان) در یک برنامه خبربی در کابل گفت: حکومت باید توجه بیشتر به وزارت معادن و صنایع کند، چرا که این وزارت با مشکلات زیاد مواجه است و حل مشکلات این نهاد دولتی نیازمند همکاری دیگر وزارت ها اند.

خانم نهان گفت: به اساس بررسی که وزارت معادن کرده است، 80 درصد معادن که از سوی سکتور خصوصی داخلی استخراج میشود، به دلیل نبود امکانات و نبود افراد مسلکی هدر میرود.

او افزود: در حال حاضر، 14 شرکت مقروض وزارت معادن و پطرولیم اند که باید هرچه زودتر مقروضیت خود را پرداخت کنند. نهان تاکید کرد: 20 قرار داد کارشان از سوی وزارت معادن تمام شده است و هیچ مشکل سد راه این قراردادها وجود ندارد، اما به دلیل مشکلات که در کشور اند، کار این 20 قرار داد شروع نمیشود.

سرپرست وزارت معادن گفت: حکومت باید توجه بیشتر به این وزارت کند و در حال حاضر از 28 ریاست تنها 5 ریاست رئیس دارد و این مشکلات بعد از استعفا داود شاه صبا شروع میشود که وزارت معادن یک و نیم سال بدون کدام مسئول اداره میشد.

خانم نهان در رابطه به افراد مسلکی در این وزارت گفت: دانشگاه کابل و دیگر دانشگاه‌های کشور افراد لیسانس فارغ می‌دهند اما این افراد به حد توانا نیستند که بتوانند در وزارت معادن کار کنند، چرا که حرفه ای لازم را در این بخش به شکل معیار آموزش نمی بینند.

وزارت معادن فاقد یک رهبری منظم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد