وزارت-معارف-با-یازده-اداره-دولتی-تفاهم-نامه-همکاری-امضا-کرد

تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت معارف و یازده اداره دولتی، در حضور معاون رئیس جمهور به امضا رسید.

به گزارش افغان نیوز: تفاهم نامه همکاری های مشترک به منظور کاهش بی سوادی، بین وزارت معارف و یازده اداره دولتی دیگر، در حضور استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور و رئیس کمیته ملی سواد آموزی، به امضا رسید.

در محفلی که به همین منظور در قصر گلخانه صدارت عظمی برگزار شده بود، استاد دانش رئیس کمیته ملی سواد آموزی، ضمن اشاره به اهمیت نقش سواد در جامعه، گفت که کمیته ملی سواد آموزی زیر نظر ایشان فعالیت می کند و یکی از برنامه های عملیاتی ان تطبیق طرح بسیج ملی سواد آموزی است.

به گفته معاون رئیس جمهور، این طرح متشکل از دو رکن مردم و سکتور خصوصی، و نهاد های دولتی است و در بخش نهادهای دولتی از سال گذشته به این طرف تطبیق طرح بسیج ملی علیه بی سوادی آغاز شده است.

استاد دانش گفت: تفاهم نامه های همکاری مشترک بین وزارت معارف و برخی از ادارات دولتی که قبلا امضا شده است در امر کاهش بی سوادی مفید بوده و این همکاری های مشترک ادامه خواهد یافت.

دراین محفل اسد الله حنیف بلخی وزیر معارف، نیز ضمن اظهار خرسندی از توجه معاون رئیس جمهور به کاهش بی سوادی، گفت که پیش از این، تفاهم نامه همکاری های مشترک بین وزارت معارف و پانزده اداره دولتی به امضا رسیده است که براساس آن بیش از هزار تن در این ادارات، شامل برنامه های سواد آموزی شده است.

در محفل امروز، تفاهم نامه همکاری های مشترک برای کاهش بی سوادی بین وزارت معارف و وزارت امورمهاجرین و عودت کنندگان، وزارت معادن و پطرولیم، وزارت مبارزه با مواد مخدر، وزارت امورخارجه، وزارت زراعت، آب یاری و مالداری، ستره محکمه، اداره مرکزی احصائیه، اداره هلال احمر افغانی، کمیسیون مستقل انتخابات، ریاست المپیک، اتحا دیه صنفی کارگران افغانستان و ریاست عمومی کوچی ها با حضور استاد دانش معاون دوم رئیس جمهور و رئیس کمیته ملی سواد آموزی، به امضا رسید.

وزیر معارف همچنین گفت که قرار است در آینده نزدیک تفاهم نامه همکاری های مشترک به منظور کاهش بی سوادی، بین وزارت معارف و 19 اداره دولتی دیگر نیز به امضا برسد.

وزارت معارف با یازده اداره دولتی تفاهم نامه همکاری امضا کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد