وزارت‌های-داخله-و-مالیه-حمله-بر-دانشگاه-آمریکایی-در-کابل-را-محکوم-کردند

وزارت داخله با محکوم کردن حمله بر دانشگاه آمریکایی در کابل گفته است که در این رویداد ۱۲ تن کشته‌شده و ۴۶ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

به گزارش افغان خبر: وزارت داخله کشور با نشر اعلامیه در پیوند به حمله تروریستی شام گذشته بر دانشگاه آمریکایی در کابل گفته است که اکثر قربانیان این حادثه افراد ملکی بودند.

بر اساس آمار وزارت داخله:"دوازده تن به شمول ، هفت تن دانشجو، سه تن پلیس، یک‌تن محافظ دانشگاه و یک‌تن محافظ مکتب نابینایان به شهادت رسیده ،36 تن از دانشجویان و کارکنان این دانشگاه و 9 تن از نیروهای پلیس ملی مجروح گردیده‌اند".

همچنان بیش از 200 تن از کارمندان و دانشجویان این دانشگاه از سوی نیروهای امنیتی نجات داده شدند.

وزارت داخله این حمله را محکوم کرده و برای زخمی‌های این رویداد شفای عاجل خواستار شده است.

هم‌زمان با این وزارت مالیه با نشر اعلامیه‌ی همدردى، دلجوئی، غم شریکی و تسليت خود را به مناسبت حادثه روز گذشته كه در دانشگاه آمريكايى ابراز داشته است.

همچنان اکلیل حکیمی وزیر مالیه براى شهدا اين حادثه بهشت برين، برای بازماندگانشان صبر جميل و مجروحين شفاى عاجل از خداوند استدعا کرده و از مسئولان آن دانشگاه خواهان  تداوم تحصيلات معيارى گرديده است.

حوالی ساعت 7:30 شب گذشته یک تروریست با استفاده از یک اراده واسطه نوع تیز رفتار مملو از مواد انفجاری خود را در مقابل دروازه ورودی این دانشگاه، منفجر نمود سپس دو تروریست مجهز با جنگ‌افزار خود را به تعمیر دانشگاه رسانده و تعدادی از دانشجویان و کارمندان را گروگان گرفتند درنتیجه عملیات پاک‌سازی نیروهای پلیس ساحه بعد از ده ساعت پاک‌سازی گردید و مهاجمان از بین رفتند.

 

 

وزارت‌های داخله و مالیه حمله بر دانشگاه آمریکایی در کابل را محکوم کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد