وزیر-پیشین-معارف-افغانستان-درگذشت

پوهاند محمد فاضل وزیر اسبق معارف به اثر مریضی که عاید حالشان گردیده بود به عمر ۹۴ سالگی درگذشت، وی از سال ۱۳۷۳ الی ۱۳۷۴خورشیدی به عنوان وزیر معارف کشور فعالیت داشت.

به گزارش افغان نیوز: پوهاند محمد فاضل فرزند جنرال محمد صدیق خان در سال 1301 خورشیدی در قریه ده قاضی شهر چاریکار ولایت پروان چشم به دنیاگشوده، تحصیلات دوره ثانوی خویش را در لیسه غازی شهر کابل و در سال 1330 از پوهنځی ادبیات پوهنتون کابل فارغ گردید و در سال 1345 در رشته روانشناسی مؤفق به اخذ درجه علمی ماستری از پوهنتون کولمبیای ایالات متحده امریکا گردید.

وزارت معارف با نشر اعلامیه‌ی گفته که وی در خدمت تعلیم و تربیه اولاد وطن بوده و در بخش های گوناگون به حیث معلم، مدیر لیسه مهترلام بابای ولایت لغمان، مدیر معارف ولایت بدخشان، استاد در پوهنځی های ساینس، ادبیات، تعلیم و تربیه، بعداً رئیس پوهنتون کابل، معین وزارت معارف و غیره وظایف اش را به درستی انجام داده است.

پوهاند فاضل از سال 73 تا 1374 به حیث وزیر معارف افغانستان ایفای وظیفه نموده و هم چنان آثار علمی و کتابهای زیادی را نوشته کرده که شماری از کتاب هایش به چاپ رسیده است.

رهبری وزارت معارف افغانستان در حالیکه از درگاه خداوند عزوجل برای مرحوم پوهاند فاضل بهشت برین و برای باز ماندگانش صبر جمیل استدعا می نماید.

گفتنی است که مرحوم پوهاند فاضل روز جمعه مؤرخ 13 حوت در شهر پاریس کشور فرانسه فوت نموده و قرار است جنازه اش امروز چهارشنبه به کابل منتقل گردد.

وزیر پیشین معارف افغانستان درگذشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد