پیام-وزارت-معارف-به-مناسبت-مین-سالگرد-اخراج-قوای-شوروی

به گواهی تاریخ پرافتخار کشور، ملت غیور افغانستان همیشه نماد شجاعت، مردانگی و دشمن ستیزی بوده و در هر مقطع زمانی که کشور شان مورد تاخت و تاز دشمنان قرار گرفته، صرف نظر از هر گونه تعلقات، مشت کوبندۀ را به دهن متجاوزین وارد نموده اند، که یکی هم شکست قشون سرخ شوروی وقت بود که در برابر قیام و مجاهدت ملت مسلمان افغانستان مجال مقابله را نداشته و سرافگنده رهسپار دیار شان شدند.

مسرت دارم که به مناسبت این روز فرخنده که مصادف است به 28 مین سالگرد اخراج قشون سرخ اتحاد شوروی اسبق، برای ملت غیور، سلحشور و مجاهد پرور افغانستان تبریک و تهنیت می گویم.
بدن تردید در این جنگ نا برابر ملت ما خسارات هنگفت مالی و جانی را متقبل شدند، زیربناها و تأسیسات اقتصادی و تولیدی اکثراً از بین رفته و یا قسماً منهدم شدند، بهترین دانشمندان و جوانان ما ظالمانه به شهادت رسیدند که در نتیجه باعث عقب مانی افغانستان از قافله پیشرفت جهانی گردید.
ما در حالی سالگرد خروج قوای شوروی را جشن می گیریم که یکبار دیگر در پیوند به بازسازی و نوسازی نظام آموزشی کشور برای ملت شریف افغانستان تجدید پیمان نموده و از بارگاه ایزد منان در راه خدمتگذاری صادقانه برای مردم عزیز و داغدیدۀ خویش توفیق می طلبیم.
هم چنان از مردم عزیز افغانستان به ویژه علمای کرام می خواهم تا در حراست از جان و مالی معلمان متعلمان و حریم مقدس معارف که مهد آموزش توحید شناسی و خداپرستی است ما را کمک کرده و از شمولیت و رفتن اطفال وطن به مکتب با رعایت تمام اصول دینی و ملی حمایت مضاعف نمایند.
به جا میدانم که از سرمایه داران و هموطنان متمول خود هم بخواهم تا ما را در راستای بهبود وضعیت معارف مساعد نموده تا باشد با استناد حدیث مبارک حضرت محمد (ص) مشمول فیوضات صدقۀ جاریه گردند. همۀ این برای آنست که آزادی را تنها از راه علم و دانش می توان حفظ کرد.

به امید افغانستان باثبات، مترقی و خود کفا.

پیام وزارت معارف به مناسبت 28مین سالگرد اخراج قوای شوروی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد