وضعیت-امنیتی-هرات-با-کمترین-توجه-حکومت-امن-می‌شود

غلام فاروق مجروح نماینده مردم هرات در شورای ملی می‌گوید: وضعیت امنیتی در غرب کشور در حال خراب شدن است و اگر حکومت مرکزی توجه نکند ولایت هرات نیز ناامن میشود.

غلام فاروق مجروح نماینده مردم هرات در شورای ملی در گفتگوی ویژه با خبرگزاری افغان نیوز گفت: دشمنان مردم افغانستان میخواهند که غرب افغانستان را ناامن سازند، اما اگر حکومت مرکزی توجه لازم به بهبود وضعیت امنیتی ولایت غربی کشور و بخصوص ولایت هرات نکند این ولایت نیز همانند دیگر ولایات ناامن ساخته خواهد شد.

آقای مجروح گفت: مردم هرات روحیه دشمن پذیری ندارند و با نظام همکار اند و از نیروهای امنیتی نیز حمایت میکنند و مخالفین دولت هرات را ناامن ساخته نمی‌توانند چرا که مردم ناامنی را در این ولایت نمی‌خواهند اما با ان هم حکومت مرکزی باید به وضعیت امنیتی هرات توجه کند.

اما ناامن ساختن غرب کشور برای دشمنان مردم افغانستان از جایگاه خاص برخوردار است چرا که ولایت هرات با دو کشور همسایه هم مرز است و ناامن سازی هرات میتواند تحدید بالای کشورهای همسایه باشد.

این نماینده مردم هرات تاکید کرد: هرات با کمترین توجه سران حکومت امن ساخته میشود و باید به نیروهای امنیتی مستقر صلاحیت اجرایوی داده شود.

او افزود: نیروی امنیتی کافی در ولایت هرات و غرب کشور وجود دارند اما صلاحت به انها داده نمیشوند، و باید این نیروها در کوچکترین عملیات خود ایجازه حکومت مرکزی را بگیرند.

به گفته‌ی مجروح ناامنی ولایت غور نیز می‌تواند سهولت‌های زیاد برای دشمنان مردم افغانستان به همراه داشته باشد از جمله انتقال مواد مخدر از جنوب به شمال و ناامن سازی بند آب گردان سلما.

او افزود: در این شک وجود ندارد که کشورهای همسایه در ناامنی ولایت هرات دست دارند چرا که ناامنی ولایت هرات به نفع انها است اما این که بعضی از افراد کشور ایران را در ناامنی هرات دخیل میدانند صحت ندارد چرا که هنوز هیچ گونه مدرک در زمینه دست داشتن ایران در ناامن سازی هرات موجود باشد وجود ندارد.

این نماینده مردم هرات در رابطه به حمله انتحاری بالای نمازگذاران مسجد جوادیه ولایت هرات گفت: دشمنان مردم افغانستان همواره خواسته اند که تفرقه مذهبی را در ولایت هرات دامن بزنند اما مردم هرات هم از مذهب شیعه و سنی به این شعور رسیده اند که در کنار هم باشند و در مقابل دشمن خود ایستاد شوند.

مجروح افزود: دو مذهب شیعه و سنی در ولایت هرات بین خود مشکل ندارند و دشمنان مردم می‌خواهند که افغانستان را همانند سوریه ناامن سازند اما موفق نمیشوند.

در اخیر این نماینده مردم گفت: عمده ترین دلیل افزایش جنگ در افغانستان فاز جدید سیاست‌های قدرت‌های بزرگ جهان در افغانستان اند که تحرکات دشمنان مردم افغانستان به طوری بی سابقه در کشور افزایش یافته است.

 

 

 

وضعیت امنیتی هرات با کمترین توجه حکومت امن می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد