ولایت-لوگر-از-امنیت-بهترنسبت-به-ولایت‌های-همجوار-خود-برخوردار-است

حلیم فدایی والی ولایت لوگر می‌گوید: ولایت لوگر در سال جاری از امنیت بهتر نسبت به سال‌های گذشته و دیگر ولایت‌های همجوار خود برخوردار است و تبلیغات ناامنی لوگر کار دشمنان مردم افغانستان است.

 حلیم فدایی والی ولایت لوگر در گفتگوی ویژه با خبرگزاری افغان نیوز گفت: ولایت لوگر ناامن نیست و دشمنان مردم افغانستان میخواهند که با تبلیغات این ولایت را ناامن نشان دهند.

آقای فدایی گفت: ولایت لوگر در سال جاری از امنیت بهتر نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است و یک حادثه تروریستی نمیتواند ناامنی یک ولایت شمارده شود.

والی لوگر افزود: دشمنان مردم افغانستان در ولایت لوگر به جنگ نرم اقدام کرده اند و مردم ملکی را در مساجد، مکاتب و شاهراه‌ها هدف قرار می‌دهند که این نشان شکست گروه طالبان و دیگر گروه‌های مخالف دولت را نشان می‌دهند.

به گفته فدایی: طالب در همه جای لوگر هستند اما حضور ثابت و حاکمیت در هیچ جای لوگر ندارد، بیشترین حضور طالبان در سرحدات میدان وردک و لوگر، سرحد با کستان و زرمت غزنی حضور دارند.

این مقام دولتی محلی ولایت لوگر از مردم و رسانه‌ها شکایت میکند که یک حادثه تروریستی را به تمام یک ولایت نسبت می‌دهند و می‌گویند که ولایت لوگر ناامن است اما هر روز حملات انتحاری و انفجاری در کابل رخ می‌دهد که بیشتر از ولایت لوگر افراد کشته میشوند کسی نیست که بگویند کابل ناامن است.

او گفت: در مجموع ولایت لوگر نسبت به ولایت های همجوار خود امن است.

فدای بیان داشت داعش در ولایت لوگر وجود ندارد و هر مطلب که در این رابطه نشر شده است شایعه و تبلیغات دشمنان مردم افغانستان است.

والی ولایت لوگر در رابطه به مسدود بودن مکاتب و عدم رفتن دختران به مکاتب بالاتر از صنف ششم گفت: هر ریشدار طالب نیست و هر نکتایی‌دار دموکراد نیست در ولایت لوگر طالب کوتشلواری هم است و طالب ریشدار هم اما اینکه دختران چرا بالاتر از صنف ششم به مکتب نمی‌روند، این مشکل فرهنگ بسته مردم است که ایجازه نمی‌دهند دختران شان بالاتر از صنف 6 یا 7 به مکتب روند.

به گفته فدایی والی ولایت لوگر 99 درصد خانواده ها دوست ندارند که دختران شان بالاتر از صنف 6 ام به مکتب روند و گروه های مخالف دولت هیچ نقش در این رابطه ندارند.

او افزود: در ولایت لوگر تمام مکاتب به روی شاگردان باز اند و هیچ مشکل در زمینه رفتن شاگردان به مکتب وجود ندارد.

چندی قبل گزارش‌های نشر شده بود که تعداد زیاد از مکاتب در ولایت لوگر به دلیل ناامنی مسدود اند و از جمله دختران از رفتن به مکاتب محروم اند که این گزارش ها را والی ولایت لوگر تکذیب میکند.

 

 

 

ولایت لوگر از امنیت بهترنسبت به ولایت‌های همجوار خود برخوردار است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد