پاکستان-تمویل‌کننده-اصلی-تروریزم-است

شماری از فعالان جامعه مدنی – کابل در پیوند حملات اخیر تروریستی در مرکز و ولایت‌های افغانستان گفته اند که پاکستان و کشور‌های متخاصم منطقه و جهان سرگرم تمویل،حمایت و صدور گروه‌های تروریستی به جغرافیایی جنگ زده کشور هستند.

به گزارش افغان نیوز: فعالان جامعه مدنی امروز شنبه(29 – میزان) درکابل درنشست خبری اظهار داشتند که حامی اصلی تروریزم و حملات انتحاری در کشور، پاکستان است.

قیس زوهیر، عضو انجمن نهاد اجتماعی راه سوم، میگوید:«انتحار و انفجارهای اخیر بیانگر تغییر در تاکتیک‌ها و استراتژی ترورییستان بوده و عمق جنایت جنگی،ضد بشری و نقض قوانین بشری بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را گویا است».

آقای زهیر افزود، حرکات تروریستان رحمانی نیستند و هیچ مرزی را به جز منافع سیاسی و مادی شان نمی‌شناسند. او گفت، تلفات افراد ملکی گراف بالای را در گزارشات ملی و بین‌المللی بیانگر است.

به گفته آقای زهیر، اعمال ضد انسانی و وحشیانه گروه تروریزم، نه تنها خطر بزرگ به مردم بی دفاع و ملکی کشور بوده بلکه تهدید جدی به امنیت منطقه‌ی و جهانی است.

از سوی هم مسعود مومن،رئیس نهاد اجتماعی راه سوم میگوید که گروه‌های تروریستی اخیر با اعلام استراتژی امریکا در قبال افغانستان و راه اندازی پروژه‌های انکشافی نمی خواهند که توسعه و رشد اقتصادی و امینت درکشور تامین و رونق یابد.

به گفته آقای مومن،گروه‌های هراس افگن به منافع کشور‌های حامی تروریستی و منطقه فعالیت دارند.

او گفت، حکومت باید در قبال گفتگوهای صلح با طالبان تجدید نظر نمایند و از مصلحت‌های سیاسی و حزبی پرهیز نمایند.

وی خاطرنشان ساخت،حکومت باید در ترکیب رهبری ارگان‌های امنیتی(اردو،پولیس و امینت ملی) تجدید نظر نموده و عملکرد اردو از حالت واکنشی و کنشی(از دفاع به تعرض)عملا تبدیل گردد.

قابل ذکر است که فعالان و نهادهای جامعه مدنی در اعلامیه شان اعلام میدارند که جامعه جهانی و جمهوری اسلامی افغانستان جنایت ضد بشری،جنگی و ناقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی را ثبت و به دادگاه بین‌المللی بی‌کشاند.

همچنان باید کشورهای مدافع دولت افغانستان و سازمان ملل متحد با درک مسوولیت شان در قبال قوانین بین‌المللی،قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد،قوانین مهاجرت و بشردوستانه و سایر فیصله‌های بین‌المللی، افغانستان را کمک و یاری نمایند.

این درحالی است که حملات انتحاری و انفجار اخیر در کابل و سایر ولایت‌های کشورمخصوصا دراماکن مقدس(مسجد امام زمان - کابل – مسجد خواجه‌گاه – غور)، گسترش یافته و صدها افراد ملکی و غیرنظامی کشته و زخمی شده اند.

پاکستان تمویل‌کننده اصلی تروریزم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد