پاکستان-خواستار-پذیرفتن-خط-مرزی-دیورند-از-سوی-افغانستان-شد

مقام‌های پاکستانی از افغانستان خواسته‌اند تا مرز دیورند را در منطقه اسپین بولدک به رسمیت بشناسند و از اخراج کارگران پاکستانی نیز پرهیز کنند.

به گزارش افغان خبر: در مدت ده روز اخیر 250 کارگر غیرقانونی پاکستانی در قندهار و مناطق اطراف آن از سوی پلیس بازداشت‌شده و اخراج شدند.

پلیس قندهار این اقدام را در تلافی اخراج مهاجران افغان توسط حکومت پاکستان می‌دانند و همچنان چند روز قبل شماری از شهروندان افغانستان در منطقه سپین بولدک قندهار تظاهرات کرده و پرچم آن کشور را به آتش کشدیدند که در پی این عمل پاکستان دروازه مرزی چمن را مسدود.

هرچند عمر زاخیلوال سفیر کشورمان در پاکستان بیان کرد؛ کسانی که پرچم پاکستان را آتش زدند از ملت و دولت افغانستان نمایندگی نمی‌کنند، اما تا اکنون دروازه دوستی در منطقه مرزی چمن باز نشده است.

به‌تازگی پاکستان در مقابل باز شدن دوباره این دروازه از افغانستان خواسته است تا این مرز را به رسمیت شناخته و از اخراج کارگران پاکستانی نیز خودداری کند.

پاکستان این دو مسئله را به‌عنوان پیش‌شرط برای باز شدن دروازه دوستی در منطقه چمن عنوان کرده است.

محمدعلی داوری یکی از فرماندهان پلیس افغانستان در منطقه مرزی اسپین بولدک بیان است که بعد از چند بار گفتگو و تماس‌های مکرر طرف‌های پاکستان این پیش‌شرط‌ها را مطرح کرده است.

او افزود که مقامات پاکستانی اصرار دارند تا دولت افغانستان در ابتدا شرایط آن‌ها را بدون قید و شرط بپذیرند و پس‌ازآن اقدام به بازگشایی دروازه دوستی کنند.

این در حالی است که شمار از تاجران با مسدود شدن دروازه دوستی میان افغانستان و پاکستان صدها هزار دالر ضرر کرده‌اند.

مسئولان اتاق تجارت و صنایع کشورمان میگویند که با مسدود ماندن این دروازه تاجران پاکستانی بیشتر از همه متضرر می‌شوند و امکان قطع رابطه تجارتی با پاکستان نیز بعید نیست.

پاکستان خواستار پذیرفتن خط مرزی دیورند از سوی افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد