پاکستان-کشور-ما-را-برباد-داده-و-دیگر-قابل-اعتماد-نیست

غلام حسین ناصری یک عضو مجلس گفت: پاکستان کشور ما را برباد داد و هم اکنون نیز همه روزه مردم و نیروهای امنیتی افغانستان را به آتش می کشاند ولی اکنون فضای جهانی بر علیه این کشور شده است.

به گزارش افغان نیوز: شماری از نمایندگان مجلس با توجه به بسیج افکار جهانی علیه پاکستان می‌گویند که این کشور دیگر قابل اعتماد نبوده فضای جهانی بر پاکستان تنگ تر شده است و افغانستان باید از این فرصت استفاده درست کند.

پس از اعلام راهبرد جدید امریکا در مورد افغانستان ومنطقه و افزایش فشار بر پاکستان به منظور مبارزه با پناهگاه‌های تروریستی در آن کشور، هم اکنون اسلام آباد در بدترین شرایط سیاست خارجی خود قرار گرفته است.

هم اکنون، امریکا، روسیه و چین به عنوان قدرت‌های برتر جهان، پناهگاه‌های امن تروریستی را در خاک پاکستان یک تهدید برای منطقه و جهان خوانده اند.

غلام حسین ناصری یک عضو مجلس گفت: "پاکستان کشور ما را برباد داد و هم اکنون نیز همه روزه مردم و نیروهای امنیتی افغانستان به آتش می کشاند ولی اکنون فضای جهانی بر علیه این کشور شده است".

آقای ناصری با اشاره به فشارهای تازه امریکا بر اسلام آباد مبنی بر نابودی پناهگاه‌های تروریستی در خاک آن کشور، گفت که پاکستان دیگر قابل اعتماد نیست و افغانستان باید از این فرصت به وجود آمده به نفع مردم افغانستان استفاده درست کند.

او خاطر نشان کرد که دولت افغانستان باید نهایت تلاش کند که پاکستان بار دیگر موفق به فریب جهان و افغانستان نشود.

عبدالستار درزابی دیگر عضو مجلس نمایندگان هم خاطر نشان کرد، دیدگاه جهانی در مورد جنگ افغانستان تغییر کرده است و حالا همه قدرت‌های جهانی پی برده اند که جنگ افغانستان از پاکستان سازماندهی می‌شود.

آقای درزابی نیز ابراز امیدواری کرد که دولت افغانستان از این"چانس" به وجود آمده استفاده خوب کند و نیز برای تقویت نیروهای امنیتی کار کند تا تروریزم را در افغانستان نابود کنند.

انجنیر زکریا زکریا دیگر عضو مجلس هم از دولت افغانستان می‌خواهد که به منظور فشار بیشتر جهان بر پاکستان به خاطر برچیدن لانه‌های تروریستی از خاکش، "لابی گری خوب" نماید تا پاکستان موفق به فریب دوباره جهان نگردد.

آقای زیا افزود، پاکستان در تلاش آن است که فشارها را از سرخود بردارد ولی دولت افغانستان نباید چنین اجازه دهد.

این در حالی است که روز گذشته رییس جمهور غنی نیز گفت که نتایج ابتدایی فشارها بر پاکستان مثبت بوده است ولی هرگونه قضاوت در این رابطه پیش از وقت است.

آقای غنی گفت: "هم اکنون ماحول ما تغییر کرده است، ما به مذاکرت همه جانبه با پاکستان آمدگی داریم تا صلح در منطقه تامین گردد، حالا توپ در میدان پاکستان که چگونه از این فرصت استفاده می کند. ما  از ماحول به وجود آمده عقلانی و هدفمند استفاده می کنیم تا به نتیجه مثبت دست یابیم".

از سوی هم، ژنرال متیس وزیر دفاع امریکا نیز گفت که امریکا با پاکستان گفتگو می کند و برخورد امریکا در مورد پناهگاه‌های امن تروریستی واضح است.

پیش از این مقام‌های امریکایی هشدار داده اند، اگر پاکستان با پناهگاه‌های تروریستی برخورد نکند حمایت مالی امریکا را از دست خواهد داد.

پاکستان در ابتدا به اعلام راهبرد امریکا واکنش تندی نشان داد و هرگونه پناهگاههای تروریستی در خاک خودش را رد کرد؛ اما هم اکنون موضع نرم‌تری را در پیش گرفته است.

پاکستان کشور ما را برباد داده و دیگر قابل اعتماد نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد