پاکستان،-افغانستان-و-هند-سرنوشت-جدایی-ناپذیر-دارند

رییس ستاد ارتش پاکستان اظهار داشته است که پاکستان، افغانستان و هند سرنوشت جدایی ناپذیر داشته و اگر منطقه با کدام فاجعه روبرو شود، پاکستان، هند و افغانستان و تمام منطقه در آن غرق خواهند شد.

به گزارش افغان نیوز: جنرال قمر بجواه، رییس ستاد ارتش پاکستان، پس از چندین سال روابط تنش‌‌آلود اسلام‌آباد با کابل و دهلی نو گفته‌است که پاکستان، افغانستان و هند سرنوشت جدایی ناپذیر دارند.

رییس ستاد ارتش پاکستان این مطلب را روز گذشته در سیمنیاری که در کشورش اشتراک کرده بود، بیان کرده و افزوده‌است که روابط بین سه کشور به طور گسترده با هم بافت خورده‌است.

رییس ستاد ارتش پاکستان تاکید کرده‌است که اگر منطقه با کدام فاجعه روبرو شود، پاکستان، هند و افغانستان و تمام منطقه در آن غرق خواهند شد.

این گفته‌های یک مقام بلند رتبۀ دولتی پاکستان در حالی بیان می‌شود که روابط بین کابل، اسلام‌آباد و دهلی نو به حالت خوبی قرار ندارد و هم‌واره هرسه کشور یک‌دیگر را به حمایت از هراس‌افگنی متهم می‌کنند.

اما در این میان، هند و افغانستان بارها از پاکستان به عنونی کشوری یاد کرده که از هراس‌افگنی حمایت و تاکید کرده‌اند که اسلام‌آباد از گروه‌های تروریستی به عنوان ابزار فشار سیاسی در منطقه استفاده می‌نمایند.

رییس جمهور امریکا نیز در هنگام اعلام استراتیژی جدیدیش بالای پاکستان تاخت و گفت که آن کشور به تروریستان پناه‌گاهای امن داده که قابل قبول کشورش نمی‌باشد.

امریکا در آن زمان تاکید کرده بود که اگر پاکستان رفتار خود را در قبال هراس‌افگنی تغییر ندهد، واشنگتن روی‌کردهای جدید روی دست خواهد گرفت.

از سوی‌هم، پاکستان هیچ‌گاه گفته‌های مقام‌های امریکا، افغانستان و هند را نپذیرفته و گفته‌است که کشورش هم‌واره قربانی هراس‌افگنی بوده‌است.

پاکستان، افغانستان و هند سرنوشت جدایی ناپذیر دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد