پرتاب-کفش-به-سوی-حکمتیار-و-توهین-به-رییس-جمهور-در-بروکسیل

گلبدین حکمت‌یار، رییس حزب اسلامی در واکنش به پرتاب کفش از سوی یک جوان هراتی گفته‌است که رویداد جمعه در هرات کار کسانی است که در بروکسیل به رییس جمهور توهین کردند.

به گزارش افغان نیوز: آقای گلبدین حکمتیار اظهار داشته است که در این مسئله کسانی دست دارند که به مسجدها حمله می‌کنند و در توهین به سران حکومت دست دارند. اما برخی از فعالان مدنی و شهروندان هرات به رسانه‌ها گفته اند که حمله به رهبر حزب اسلامی ناشی از نفرت مردم از اوست.اما گلبدین حکمت‌یار گفته‌است که در این مسئله کسانی دست دارند که به مسجدها حمله می‌کنند و در توهین به سران حکومت دست دارند.

جمعۀ گذشته زمانی که گلبدین حکمت‌یار در مسجد جامع هرات خطابه ارایه می‌کرد، یک جوان با بوت‌هایش حمله ور شده و با کفشش رهبر حزب اسلامی را هدف قرار داد.

هرچند گفته شد او سپس به آقای حکمت‌یار و افرادش گفته که پسر یکی از فرمان‌دهان حزب اسلامی بوده و خودش خواسته چنین کاری را انجام دهد.

اما گلبدین حکمت‌یار در همین پیوند گفته‌است کار کسانی‌ست که که هرات را مانند مستعمره‌شان و مردمش را مثل اسیران می‌دانند، این مسئله به پایان رسیده‌است.

آقای حکمت‌یار گفته‌است کسانی که چنین آتشی را روشن می‌کنند تنها همین کار ناجوان‌مردانه را می‌توانند انجام دهند و او در مسجد هرات از مردم خواسته‌است تا دست به مظاهره نزنند.

رهبر حزب اسلامی یادآور شده که این کار کار افغانان نیست و کار کسانی‌ست که در بروکسیل به رییس جمهور بی‌احترامی کردند، تصویر رییس جمهور پیشین را زیر پا کردند، در مسجدهای سنیان انفجار انجام دادند و حالا هم در تکیه‌خانه‌های شیعیان انجام می‌دهند.

گلبدین حکمت‌یار گفته‌است این وظیفۀ بیگانه‌گرایان ناافغان و ادامه دادن به جنگ و دامن‌زدن به دشمنی و خشونت در میان افغانان است.

این در حالی‌ست که شماری از شهروندان در شبکه‌های اجتماعی با راه‌اندازی کمپاین، خواهان آزادی عبدالواحد دادشانی، کسی که گلبدین حکمت‌یار را با کفش زده بود، شده‌اند.

برخی از شهروندان هرات به رسانه‌ها گفتند که این اقدام علیه حکمت‌یار به خاطر نفرت‌شان از کسانی‌ست که در افغانستان سال‌ها جنگ را دامن زده‌اند.

پرتاب کفش به سوی حکمتیار و توهین به رییس جمهور در بروکسیل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد