پروسه-کابل-با-اشتراک-نمایندگان-کشور-و-سازمان-های-بین-المللی-برگزار-شد

نشستی زیرنام پروسه صلح کابل به میزبانی افغانستان با اشتراک نمایندگان ۲۷ کشور و نمایندگان سازمان های بین المللی و در غیاب صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کشور امروز در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت خارجه کشور امروز سه شنبه(16 جوزا) در این نشست تروریزم را یک تهدید برای همه کشورهای جهان خواند و تاکید کرد که در مبارزه با این پدیده و آوردن صلح و امنیت سراسری این کشورها باید با هم همکار باشند.

معین سیاسی وزارت خارجه تصریح می کند که افغانستان یکی از کشورهای است که تروریزم آن را هدف قرار داده و درصدد نابودی و ویرانی آن است.

وی افزود، حوادث اخیر و پی هم کابل که بیش از 600 تن از افراد ملکی در آن کشته شد یک نگرانی جدیدی را برای دولت ملت افغانستان به وجود آورده است که به همین منظور حکومت تلاش می کند تا پروسه صلح کابل مانند سایر پروسه ها که برای آوردن صلح دایر گردیده بی نتیچه و ناکارا تلقی نشود.

آقای کرزی اظهار داشت تروریزم با عدم احترام به قانون اسلام و قوانین بشردوستانه این عمل زشت را در ماه رمضان انجام داده مردم افغانستان را عزادار و کشور را به وحشت انداخته است.

حکمت خلیل همچنان یادآور شد که  تروریزم فراتر از مرزها عبور می کند که نیاز است کشورهای حاضر در این نشست در شرایط حساس با هم همکاری داشته باشند.

او ابراز می دارد هر چقدر ترویزم خیال کند در نابودی و ویرانی کشورهای منطقه و چهان موفق بوده اند اما حضور نمایندگان امروزاین  کشورها در کابل می تواند تهدیدی برای این گروه ها پنداشته شود.

این نشست برای یک روز با حضور کشورهای تاجکیستان، ازبکستان، ترکمنستان، قرغیزستان، قزاقستان، روسیه، چین، هند، پاکستان، ایران، ترکیه، جاپان، کوریا، عربستان، قطر، امارات متحده عربی، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ناروی، سویدن، آسترالیا، کانادا و آمریکا در کابل برگزار شد.

معین سیاسی وزارت خارجه علاوه کرد که این کنفرانس فرصتی است تا برای مبارزه با تروریزم و آوردن صلح و امنیت سراسری از طریق هم فکری و مشوره تلاش نمایند.

 

 

 

 

 

پروسه کابل با اشتراک نمایندگان 27 کشور و سازمان های بین المللی برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد