پروسه-کابل-با-مدیریت-افغانستان-برگزار-خواهد-شد

افغانستان با رهبری پروسه کابل که از کشورهای مخالف نیز خواسته است تا در این پروسه که در ماه آینده برگزار می شود شرکت نماید زیرا به باور آنها ممکن است مخالفت هم یک راه حل باشد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: شاه حسین مرتضوی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری امروز شنبه(30 ثور) طی نشست مطبوعاتی به خبرنگاران اعلام نمود که پروسه کابل در ماه جوزای سال روان با حضور کشورهای منطقه و فرامنظقه درکابل برگزار خواهد شد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری با اینکه از حضور پاکستان در این پروسه خودداری کرد اما تاکید بر آن است که تمامی کشورهای منطقه و فرامنطقه روی موضوع صلح و امنیت افغانستان و گفتگو با مخالفان شرکت خواهند نمود.

آقای مرتضوی تصریح می کند پروسه کابل یک روند همه شمول است و افغانستان به دلیل این که جزء کشورهای متضررمی باشد این پروسه را ایجاد نمود است.

او همچنین خاطر نشان نمود این پروسه با تفاوت زیادی نسبت به پروسه صلح کار خواهند نمود و در این روند از نظرایات و ظرفیت های مختلف کشورها برای آوردن صلح و امنیت در کشور استفاده خواهند شد.

مرتضوی علاوه کرد بااین که صلح خطرات؛ مشکلات و موانع خود را دارد اما آمدن حکمتیار و پیوستن او به پروسه صلح می تواند نشانه کار صادقانه این روند باشد.

پروسه کابل با مدیریت افغانستان برگزار خواهد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد