پروندۀ-قتل-دکتر-نجیب-ابعاد-جهانی-دارد

شماری از بزرگان قوم، فعالان مدنی و باشنده‌گان ولایت پکتیا از جامعۀ جهانی و سازمان ملل متحد می‌خواهند که پروندۀ قتل دکتر نجیب را به گونۀ جدی بررسی و عاملانش را دادگاهی کنند.آنان می گویند که پروندۀ قتل دکتر نجیب ابعاد جهانی دارد.

به گزارش افغان نیوز: شماری از بزرگان قوم، فعالان مدنی و باشنده‌گان ولایت پکتیا در مراسم یادبود از بیستمین سال‌روز کشته‌شدن دکتر نجیب، رییس جمهوری پیشین افغانستان می‌گویند که پروندۀ قتل دکتر نجیب ابعاد جهانی دارد. آنان از جامعۀ جهانی و سازمان ملل متحد می‌خواهند که پروندۀ قتل دکتر نجیب را به گونۀ جدی بررسی و عاملانش را دادگاهی کنند.

سمیع‌الله احمدزی، یک‌تن از فعالان مدنی در این نشست از حکومت خواست که برای ارج نهادن به کارکرد دکتر نجیب، دانشگاه پکتیا و شماری از چهارراه‌ها به نامش مسما شود.

احمدالله از بزرگان قومی نیز می‌گوید، جامعۀ جهانی باید پروندۀ قتل دکتر نجیب، رییس جمهور پیشین را بررسی کند.

اشتراک کننده‌گان می‌گویند که یکی از دلایل قتل دکتر نجیب، تنش‌ها بر سر خط فرضی دیورند می‌باشد.

بر بنیاد اطلاعات آگاهان سیاسی دکتر نجیب، رییس جمهور پیشین کشور و شاپور احمدزی برادرش 20 سال پیش با شلیک گلوله از سوی گروه طالبان در پاکستان به قتل رسیدند و پس از آن جسدهای‌شان در چهارراهی آریانا به دار آویخته شد.

داکتر نجیب‌ باشندۀ اصلی روستای مهلن گردیز، مرکز پکتیا و از قوم احمدزی است که پس از کشته‌شدن در همین روستا به خاک سپرده شده است.

پروندۀ قتل دکتر نجیب ابعاد جهانی دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد