پنتاگون-به-حمایت-از-نیروهای-امنیتی-افغان-اطمینان-داد

وزیر دفاع امریکا در ديدار با هیأت افغانستان اطمینان داد که ما به حمایت از نیروهای امینتی افغان متعهد هستیم و برای تأمین ثبات و امنیت در کنار مردم افغانستان قرارداریم.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد اشرف غنی، رییس جمهور و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، روز (جمعه، ۴ سرطان) با لوید آستین، وزیر دفاع امریکا، در پنتاگون دیدار كردند.

در اعلامیه ارگ آمده است که هیأت افغانستان، در فصل جدید روابط میان دو کشور خواهان ادامه‌ی همکاری‌های‌ نظامی ایالات متحده‌ی امریکا با نیروهای دفاعی-امنیتی کشور شد.

وزیر دفاع امریکا در این دیدار گفت: ما به حمایت از جمهوریت و نیروهای امینتی-دفاعی افغانستان متعهد هستیم و برای تأمین ثبات و امنیت در کنار مردم افغانستان قرارداریم.

او همچنان علاوه کرد که وحدت و اتحاد مردم افغانستان و حمایت آنان از نیروهای امنیتی این کشور می‌تواند باعث مأیوسی آنانی گردد که به راه حل نظامی فکر می‌کنند. 

آقای آستین گفت: ما به این باوریم که راه حل نظامی برای مشکل افغانستان وجود ندارد و افزایش خشونت‌ها و هدف قراردادن افراد مُلكى را محکوم می‌نماییم.

این درحالی است که وال استریت ژورنال می‌نویسد؛ مقام‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که دولت افغانستان به احتمال زیاد شش ماه پس از خروج نیروهای آمریکایی به صورت کامل سرنگون خواهد شد.

پنتاگون به حمایت از نیروهای امنیتی افغان اطمینان داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد