پول-صندوق-حمایت-از-خبرنگاران-به-جیب-چه-کسی-می‌رود-

شماری از اعضای فدراسیون ژورنالیستان افغانستان مدعی اند که تمامی پول های وارده در صندوق حمایت از خبرنگاران، از سوی اعضای این صندوق حیف و میل می شود.

به گزارش افغان نیوز: فهیم دشتی عضو فدراسیون ژورنالیستان افغانستان امروز سه شنبه(28، جوزا) با ابراز نگرانی گفت که محمد آصف وردک، رئیس صندوق حمایت از خبرنگاران جواب همه سوالات را در ارتباط به حیف و میل و عدم کمک به خبرنگارانی که در رویدادهای تروریستی زخم بر می دارند، ارایه نماید.

آقای دشتی می افزاید که پول این صندوق طی دو سال اخیر بیش از ۲۵ میلیون افغانی حساب شده و این رقم در سال های قبل از آن به بیش از ۳۵ میلیون تخمین شده بود.

این عضو فدارسیون ژورنالیستان افغانستان یاآور شد که در طول ۵ سال که از ایجاد این صندوق می گذرد، تنها برای ۵ خبرنگار کمک صورت گرفته است. به گفته وی؛ هیج دفتری که خبرنگاران بتوانند به آن مراجعه کنند، وجود ندارد و صندوق در خانه محمد آصف وردک می باشد.

فهیم دشتی اظهار داشت؛ قرار بود خبرنگارانی که در جریان ماه رمضان امسال زخمی و یا کشته شده اند، کمک شوند؛ اما به دلیل بی توجهی آقای وردک این کمک ها هنوز صورت نگرفته است.

دشتی اضافه می کند که مسوولین صندوق حمایت از خبرنگاران مطابق پلان ها و طرزالعمل های فیصله های اعضای فدراسیون عمل نمی کنند و هر چه بخواهند در مورد پول های این صندوق که حکومت و وزارت مالیه آن را می پردازند، تصمیم های خودسرانه می گیرند.

در همین حال، میرعلی اصغر اکبرزاده رئیس درالانشا فدارسیون ژورنالیستان افغانستان از فسادی در ارگ و همدستی ارگ با صندوق حمایت از خبرنگاران پرده بر می دارد و می گوید؛ اسنادی در دست دارد که نشان می دهد شماری از مسوولان صندوق حمایت از خبرنگاران، سو استفاده مالی می کنند.

رئیس دارالانشا فدراسیون ژورنالیستان افغانستان می گوید که اهدای لوحه های از جنس سنگ های قیمتی به بانوی اول و معاونیت دوم ریاست جمهوری، بی معنی و یک هزینه اضافی می باشد که صندوق حمایت از خبرنگاران می پردازد.

اعضای فدراسیون می گویند؛ هر رسانه ای که تمایل داشته باشد تا فساد اعضای این صندوق را که در راس آن محمد آصف وردک قرار دارد، افشا کند؛ اسناد کافی ارایه خواهند کرد.

این درحالی است که رئیس‌جمهور غنی در سال گذشته، در مراسم گشایش دوباره‌ی صندوق حمایت از خبرنگاران، پنج میلیون افغانی از بودجه شخصی‌اش و ۱۰ میلیون افغانی از بودجۀ حکومت به این صندوق کمک کرد.

پول صندوق حمایت از خبرنگاران به جیب چه کسی می‌رود؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد