واکنش-ارگ-به-تهدید-رسانه-ها-از-سوی-گروه-طالبان

ارگ ریاست‌جمهوری در واکنش به تهدید رسانه های از سوی گروه طالبان اعلام نموده که برای تأمین امنیت خبرنگاران و رسانه‌ها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری که امروز (سه‌شنبه، ۴ سرطان) منتشر شده، آمده است که تهدید و حمله بالای رسانه‌ها و آزادی بیان در مغایرت با ارزش‌های انسانی و اسلامی قرار دارد. بنابراین حکومت وحدت ملی از این ارزش‌ها حفاظت و زمینه‌ی فعالیت رسانه‌ها را فراهم می‌کند.

در این اعلامیه همچنان گفته شده است که حکومت پیش از این هم از طریق ایجاد «کمیته‌ی مشترک حکومت و رسانه‌ها» و همچنان تصویب طرزالعمل مصئونیت خبرنگاران در مورد امنیت خبرنگاران و رسانه‌ها اقدام کرده بوده است.

کمیسیون نظامی گروه طالبان روز گذشته (دوشنبه، ۳ سرطان) با نشر اعلامیه‌ای شماری از رسانه‌ها را مبنی بر نشر اعلانات تجارتی‌شان هشدار داده بود.

در اعلامیه‌ی این گروه، این اعلانات یک‌جانبه و در ضدیت با فعالیت این گروه توصیف و گفته شده بود که در این اعلانات به جنگ‌جویان این گروه «بد و رد» گفته می‌شود و شهروندان کشور نیز علیه آنان برانگیخته می‌شوند.

این گروه در اعلامیه‌اش برای توقف نشر این اعلانات فرصت یک‌هفته‌ای به رسانه‌ها داده، تأکید کرده بود در صورتی که اعلانات آنان متوقف نشود، جنگ‌جویان این گروه این رسانه‌ها را هدف قرار خواهند داد.

در همین حال، نهادهای حامی رسانه‌ها نیز در واکنش به این اعلامیه طالبان می‌گویند که تهدید رسانه‌ها و خبرنگاران خلاف قوانین بین‌المللی جنگ و ارزش‌های اسلامی است و طالبان نباید با رسانه‌ها از میل تفنگ سخن بگوید.

واکنش ارگ به تهدید رسانه ها از سوی گروه طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد