پیامد‌ها-و-پیام-عاشورا-بر-اساس-اسناد-معتبر-روایت-و-تبیین-شود

مسوولان شورای علمای شیعه افغانستان در همایشی از خطیبان و امامان مسجد خواست که پیام و پیامدهای عاشورای حسینی را طبق فرده حضرت امام حسین به مردم روایت کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ مسوولان شورای علمای شیعه افغانستان در دومین همایش به مناسبت عاشورای حسینی که از سوی مجمع محبان اهلبیت در کابل برگزار شده بود می‌گویند که پیام حرکت امام حسین برای اصلاح جامعه بوده تا با رفتار و کردار اصلاحی، تبیین واقعی اسلام را تعمیم دهد. 

آیت‌الله صالحی مدرس، رییس شورای علمای شیعه افغانستان در این برنامه گفت که حرکت و قیام امام حسین برای اصلاح جامعه اسلامی بوده و مبلغان باید در این ایام برای اصلاح جامعه تلاش نمایند. 

مدرس از خطیبان و امامان مسجد خواست که پیام و پیامدهای عاشورای حسینی را طبق فرده حضرت امام حسین به مردم روایت کنند. 

سید حسین عالمی بلخی، رییس مجمع محبان اهلبیت و رییس دارلانشا شورای علمای شیعه افغانستان در این برنامه می‌گوید که عزاداری برای شهدای کربلا از زمان حضرت پیامبر اسلام نشأت گرفته و جواز شرعی دارد. 

عالمی افزود که گرامی‌داشت از ایام محرم و عاشورا حسینی ضمن عزاداری، تبلیغ برای اصلاح جامعه امروزی است. 

او با اشاره به جایگاه، مقام و اهداف امام حسین می‌گوید که هدف از قیام امام در کربلا، احیای ارزش‌های اسلامی و دینی بود که در راس همه‌‌ای آن رهبری سالم برای نجات جامعه بعنوان ارزش مهم اسلامی قرار دارد.

رییس مجمع محبان اهلبیت گفت که رهبری برای جامعه اسلامی یکی از ارزش‌های مهم پنداشته شده و حرکت حضرت امام حسین نیز برای این بود تا به جامعه مسلمانان برساند که رهبری جامعه به دست یزید جفا در حق دین اسلام است. 

محمد اکبری، معاون شورای علمای شیعه افغانستان در این برنامه می‌گوید که باید مبلغیان عاشورا حسینی از مطالب و سخنانی‌‌های که اسناد معتبر ندارد پرهیز نموده و با تبیین واقعیت‌ها در این نهضت، چهره‌‌ای درستی از عاشورا و قیام امام حسین را ترسیم نماید. 

گفتنی است که مجمع محبان اهلبیت برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی را در قالب، تدوین و ترتیب جزوه‌‌ای راهکارهای موثر تبلیغی برای مبلغان را در ایام عاشورا تهیه نموده و مبلغان ایام محرم و عاشورا باید در روشنایی این برنامه‌ها برای مردم برنامه داشته باشند. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

پیامد‌ها و پیام عاشورا بر اساس اسناد معتبر روایت و تبیین شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد