شورای-علمای-شیعه-خواستار-لغو-محدودیت‌ها-بر-مراسم-عاشورا-شد

شورای علمای شیعه افغانستان شورا، شورای علمای امامیه و ایمه جماعات و هیات امنای مساجد در نشست فوق‌العاده خواستار رفع محدودیت‌ها بر مراسم‌ عزاداری محرم و عاشورای حسینی شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛
آیت‌الله صالحی مدرس، رییس شورا علمای شیعه افغانستات روز گذشته (شنبه، ۳۱ سرطان) طی نشستی گفته است که خواسته‌ مردم رفع تمام محدودیت‌ها و اجازه‌ نصب‌ پرچم‌های عزاداری است.
سید حسین عالمی بلخی، عضو شورای علمای شیعه افغانستان نیز در این نشست گفته است که امروز جلسه‌ای از علمای تشیع درباره‌ محرم برگزار شد و براساس خواسته‌ عزاداران، علمای شیعه از امارت اسلامی می‌خواهند که محدودیت‌ها بر برگزاری مراسم عزاداری را بردارند و مانع نصب پرچم نشوند.
در این نشست، طومارهایی که روز جمعه در مساجد مختلف کشور، برای برداشته شدن محدودیت‌ها امضا شده بود نیز نشان داده شد.
در این‌طومارها، شهروندان کشور و عزاداران حسینی از مقام‌های امنیتی خواهان تامین امنیت و رفع محدودیت در برگزاری مراسم محرم و عاشورا شده‌اند.
اشتراک کنندگان این نشست فوق‌العاده، گزارش‌ شانرا در پیوند به چگونگی برگزاری مراسم محرم امسال در نواحی مختلف شهر کابل نیز ارائه کردند.
آنان  از ایجاد محدودیت بر مراسم سوگواری نواده پیامبر بزرگ اسلام ابراز نگرانی کرده و از حکومت خواستند که این محدودیت‌ها را لغو کنند. 
برخی اعضای این جلسه، برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی با عزاداران حسینی و پایین کردن پرچم‌ها را از بالای دکان‌ها و خانه‌ها در برخی نواحی شهر مایه تاسف عمیق دانستند.
علمای تشیع و مسوولان هیات‌های عزاداری به‌اتفاق آرا تاکید کردند باید تمامی محدودیت‌ها لغو و مراسم‌ محرم مثل گذشته با شکوه و در فضای امن برگزار گردد.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی پیشتر گفته بود که آزادی شیعیان در برگزاری مراسم محرم پابرجا است.
مجاهد افزوده بود که به‌خاطر تامین امنیت و گرفتن تدابیر احتیاطی بیشتر، گردهمایی‌های بزرگ یا رفت‌وآمد گروهی محدود شده است.

شورای علمای شیعه خواستار لغو محدودیت‌ها بر مراسم عاشورا شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد