پیوستن-چهار-طالب-مسلح-به-پروسه-صلح-در-بدخشان

چهار طالب مسلح، پس از تماس با فرماندهی پولیس اين ولايت، با چهار میل سلاح مختلف النوع، شامل سه میل کلاشنکوف و یک میل تفنگچه، به نیروهای دولتی یکجا شده اند.

به گزارش افغان نیوز: پاسوال عبدالخالق آقسای فرمانده پولیس بدخشان، امروز درمحفلى  که به همين منظور راه اندازى شد، گفت که آغوش دولت به روی تمام مخالفان مسلح دولت باز است، هر کسى که جنگ را کنار می گذارد و از اسلحه دست می کشد و به زندگی عادی بر می گردد، دولت از آن ها استقبال می کند و زمینۀ زندگی آرام را برای شان فراهم می نماید.

فرمانده پولیس بدخشان، درادامۀ صحبت هايش افزود که این چهار طالب مسلح، پس از تماس با فرماندهی پولیس اين ولايت، با چهار میل سلاح مختلف النوع، شامل سه میل کلاشنکوف و یک میل تفنگچه، به نیروهای دولتی یکجا شده اند.

سرگروپ این افراد گفت که اقدام یک فرمانده آن ها به کارهای خلاف، او را واداشت که با سه تن از همکارانش، از صف طالبان بیرون شود و به نیروهای دولتی بپیوندد.

وى از دولت خواست که زمينه را براى آنها فراهم کند؛ تا در کنار نیروهای دولتی علیه طالبان بجنگند.

براساس یک خبر دیگر، پولیس بدخشان یک مقدار مهمات مختلف النوع را که در جریان عملیات های مختلف، از ولسوالی های مختلف بدخشان به دست آورده بود، طی مراسمی به پروسه دایاگ تحویل داد.

مهمات يادشده؛ شامل ١٩فیر مرمى بی ام یک، ٧ فیرمرمى توپ دی سی، دو فیر مرمى توپ ٨٢ملی متری، ١٥ فیرمرمى راکت آری پی جی، پنج قبضه بم دستی، سه حلقه ماین ضد پرسونل،١٩ فیر مرمى هاوان،٢٣ صندوق مرمی دهشکه و زیکویک، یک صندوق مرمی زیو٢٣، صد فیر مرمی دهشکه، یک عدد ماین بشکه ای  و یک عدد ماین ریموت کنترول می باشد.

فرمانده پولیس بدخشان گفت که با کشف و ضبط این مهمات، از چندین واقعه خشونت بار تروریستی احتمالی جلوگیری کرده اند.

پیوستن چهار طالب مسلح به پروسه صلح در بدخشان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد