کابل-میزبان-نشست-بزرگ-صلح-با-طالبان

قرار است تا سه ماه دیگر کابل میزبان نشست بزرگ صلح باشد و این نشست، با حضور نمایندگان جامعه جهانی برای چگونگی ترسیم نقشه راه و برداشتن گام‎های عملی برای گفت وگوها با طالبان خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: حکومت افغانستان میگوید که برای میزبانی یک نشست بزرگ در باره صلح با طالبان آمادگی میگیرد و قرار است این نشست تا سه ماه دیگر برگزار شود.

اکلیل حکیمی، وزیر مالیه میگوید که این نشست، با حضور نمایندگان جامعه جهانی برای چگونگی ترسیم نقشه راه و برداشتن گامهای عملی برای گفت وگوها با طالبان برگزار میشود.

آقای حکیمی میافزاید:"سر یک نقشه راه، ما به توافق برسیم که چه کارها را ما انجام داده میتوانیم، تا به مخالفان مسلح خود این اطمینان را بدهیم؛ مثلی که با حزب اسلامی این کار صورت گرفت".

این در حالی است که قرار است نشست دوره‌ای گروه تماس در باره افغانستان با حضور نمایندگان بیش از50 کشور و سازمان جهانی برای گفتگو در باره روند صلح افغانستان، به روز یازده هم ماه اکتوبر در مسکو برگزار شود.

تادامیچی یاماموتو، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در این باره بیان داشت:"روسیه یک همکار و یک بازی گر بسیار مهم در تلاشهای صلح به سطح جهانی است. یقینأ ما انتظار داریم تا روسیه یک نقش بسیار سازنده را بازی کند، آنها میتوانند نقش سازنده را بازی نمایند و آن‌ها این قصد را دارند، ما آرزو داریم که تلاشهای صلح بسیار بسیار مفید باشند".

مسکو پیش از این نیز میزبان نشستهای در باره صلح افغانستان بوده است، اما هیچ یک از آن نشست‏ها نتوانست طالبان را به گفتگو با حکومت افغانستان متقاعد سازد.

با این هم قرار است رییس جمهور غنی به پاکستان برود. رسانه‏های پاکستانی گزارش داده اند که رییس ارتش پاکستان در سفر اخیرش به کابل، آقای غنی را به  پاکستان دعوت کرده است و رییس جمهور این دعوت را پذیرفته است.

اما، روشن نیست که آقای غنی پیش از برگزاری نشست گروه تماس در مسکو به پاکستان خواهد رفت یا پس از این نشست.

کابل میزبان نشست بزرگ صلح با طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد