کابل؛-بازار-گرم-خرید-و-فروش-ویزای-پاکستان-و-ایران

نمایندگان مجلس از وزارت امور خارجه کشور خواستند که جلوی خرید و فروش غیر قانونی ویزای کشور های ایران، ترکیه، تاجکستان و پاکستان در کابل را بگیرد.

به گزارش افغان نیوز: صالح محمد سلجوقی عضو مجلس نمایندگان امروز شنبه(8، جدی) گفت؛ مردم افغانستان از روسیه و از آمریکا نخواسته اند که به اینجا بیایند و این کشور را اشغال کند و امروز هم نمی خواهند پروسه صلح بدون حضور مردم صورت بگیرد.

در همین حال امیر خان یار، منشی مجلس نمایندگان گفت: ویزای ایران و پاکستان در افغانستان تبدیل به بازار گرم و پر سود شده است که به قیمت بلند خرید و فروش می گردد.

عبدالرووف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان اظهار داشت: صلح یک ضرورت جدی برای مردم افغانستان است و حکومت باید تلاش کند که زمینه تحقق آن را بیشتر فراهم نماید.

وی افزود؛ مردم افغانستان باید نقش کلیدی در گفتگوی صلح داشته باشند و رهبران حکومت نیز  به اختلاف های شان نقطه پایان بگذارند.

آقای ابراهیمی گفت که ویزای کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه و تاجکستان در کابل خرید و فروش می گردد. بنابراین مجلس نمایندگان از وزارت خارجه میخواهد که جلوی این کارهای غیر قانونی گرفته شود.

این درحالی است که عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی روز (چهارشنبه، ۲۸ قوس) طی یک نشست فوق‌العاده مشکلات مهاجران در کشورهای میزبان به ویژه ایران و پاکستان را بررسی کرد.

وزارت خارجه افغانستان گزارش داد که امسال ۸۰ هزار پاسپورت صادر شده و به ایران ارسال شده است و روند صدور همچنان جریان دارد. هم‌اکنون یک جلد پاسپورت برای شهروندان افغانستانی در ایران در بدل ۲۰ دلار توزیع می‌شود.

رییس اجراییه به وزارت خارجه این کشور دستور داد تا طرح مورد نظر را با ۵۰۰ هزار دلار عملی کند و بقیه بودجه نیز منظور خواهد شد.

کابل؛ بازار گرم خرید و فروش ویزای پاکستان و ایران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد