رحمت‌الله-نبیل-جزئیات-ترور-جنرال-رازق-را-افشا-کرد

رییس پیشین امنیت ملی کشور می گوید؛ به كدام دليل يک پسر بچه هفده ساله در مدت يک و نيم ماه آن‌قدر محبوب القلب مي‌شود كه حتى سلاح والى صاحب را با خود حمل می‌کند؟ بنابراین والی قندهار باید در زمینه ترور جنرال عبدالرازق اچکزی به مردم افغانستان پاسخ‌های لازم را ارائه کند.

به گزارش افغان نیوز: رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور در فیس‌بوک رسمی اش نوشته است که براساس معلومات نفوذی‌های او در میان طالبان،‌ عامل ترور جنرال عبدالرازق اچکزی در مرکز آموزش حملات انتحاری “الحمزه” آموزش دیده بود.

او گفته است که این مرکز تحت نظارت مستقیم تاج میرجواد معروف به مولوی ذبیح‌الله قرار دارد. مولوی ذبیح‌الله رابطه نزدیکی با آی‌اس‌آی پاکستان و شبکه حقانی دارد.

رئیس پیشین امنیت ملی گفته است که بیشتر اوقات تاج میرجواد در پاکستان است و این ترور توسط ملا شیرین برنامه‌ریزی شده بود که عضو شورای کویته است و ارتباط نزدیکی با  آی‌اس‌آی پاکستان دارد.

او گفته است:”اما اصل برنامه ترور جنرال رازق توسط ملا شیرین، یکی از اعضای شورای کویته طالبان، در تبانی با ISI  و همكارى يکی از محافظين والى کندهار (كه فرد مهاجم را از خويشاوندان خود معرفى و در جمع محافظين استخدام نموده بود) و يک ساعت قبل از وقوع حادثه از شهر کندهار فرار کرد، طرح ریزی گردیده است. ملا شیرین رابطه تنگاتنگ با سراج الدین حقانی هم دارد و فعلا مسئول استخبارات است و در شهر كويته پاكستان زندگی می‌کند.”

آقای نبیل تاکید کرده است: “والی کندهار که در این رویداد از ناحيه پا زخم برداشته است، بايد در این زمینه پاسخگو باشد که به كدام دليل يک پسر بچه هفده ساله در مدت يک و نيم ماه آن‌قدر محبوب القلب والى صاحب مي‌گردد كه به چنين مجالس راه ميابد و حتى سلاح كلكوف والى را با خود حمل می‌کند!؟”.

او گفته است که وقت آن رسیده تا حکومت وحدت ملی و امريكا بالای پاکستان فشار وارد کند که تاج میر و شیرین را بازداشت و به کابل بسپارد.

از سوی هم، رئیس عمومی امنیت ملی که برای بررسی ترور جنرال عبدالرازق به ولایت کندهار رفته بود، روز گذشته در یک نشست خبری گفت که قاتل جنرال عبدالرازق، شناسنامه جعلی داشته و نیز با تضمین شخصی به عنوان محافظ والی کندهار گماشته شده بود.

معصوم استانکزی گفته است که دست کشور همسایه افغانستان، پاکستان در این قضیه دخیل است و پیش از این رویداد، قاتل با شخصی نامعلوم در بیرون از افغانستان تماس تلفنی داشته است.

ریاست امنیت ملی افغانستان توانسته است که در مدت کمتر از یک هفته، ۱۵ تن را در پیوند به این رویداد بزرگ که منجر به تعویق انتخابات در کندهار نیز شد، بازداشت کند.

به دنبال قتل جنرال رازق و رئیس امنیت ملی کندهار و نیز زخمی شدن والی، تقریبا  تمامی رهبری این ولایت حذف شدند و این رویداد ولایت کلیدی کندهار را در شوک فرو برد. شورای امنیت ملی در جلسه‌ی فیصله کرد که انتخابات در این ولایت برای یک هفته به تاخیر بیفتد.

رحمت‌الله نبیل جزئیات ترور جنرال رازق را افشا کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد