رییس-اجراییه-حادثۀ-قندهار-به-نیروهای-ناتو-ربطی-ندارد

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در نشست شورای وزیران گفت؛ شایعاتی مبتنی براینکه حادثۀ قندهار به نیروهای حمایت قاطع ربط دارد، از سوی دشمنان مردم افغانستان و پشتیبانان منطقه‌ای شان راه‌اندازی شده اند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، امروز دو شنبه(30، میزان) در نشست شورای وزیران گفت که متأسفانه در حمله هراس‌افگنانۀ قندهار، ژنرال عبدالرازق فرمانده پیشین پولیس قندهار و ژنرال مومن رییس پیشین امنیت قندهار و شمار دیگر شهید شدند و والی قندهار نیز زخمی شد. وی تصریح کرد که جنرال عبدالرازق یک مجاهد قهرمان بود و از آغاز جوانی؛ در دوران مقاومت و در سالیان اخیر در مقابل دشمنان قرار داشت و از وطن دفاع می‌کرد. بنابراین حمله بالای جنرال عبدالرازق از سوی طالبان و دشمنان افغانستان سازماندهی گردید.

عبدالله تصریح کرد: شایعاتی وجود دارد که حادثۀ قندهار به نیروهای حمایت قاطع ربط دارد. درحالیکه این شایعات از سوی دشمنان مردم افغانستان و پشتیبانان منطقه‌ای شان راه‌اندازی شده اند. زیرا کسانی‌که این شایعات را شاخ و برگ می‌دهند، جنایت‌های دشمنان مردم را توجیه می‌کنند. اما توجیه جنایت‌های طالبان، دشمنی با مردم افغانستان است.

رییس اجراییه تاکید داشت که با شایعات و خبرهای نادرست باید با جرأت و مسوولانه برخورد کنیم. پخش این شایعه که توطیه علیه جنرال رازق از سوی حمایت قاطع صورت گرفته، آب ریختن به آسیاب دشمنان مردم افغانستان است. من هیچ شک ندارم که این شایعه‌ای را قاتلان و دشمنان جنرال عبدالرازق و دشمنان مردم افغانستان پخش کرده‌اند.

آقای عبدالله اظهار داشت: طالبان در سراسر کشور حملات گستردۀ راه‌اندازی کردند تا انتخابات را ناکام سازند، اما با وجود تهدیدهای جدی و حملات که انجام شد. مردم حضور گسترده یافتند، نیروهای امنیتی کشور برای نخستین بار از این پروسۀ ملی حفاظت کردند و برگزاری موفقانه انتخات که نتیجه شجاعت مردم و نیروهای امنیتی بود، مشت کوبنده بر دهان دشمنان کشور می باشد.

این درحالی است که جنرال عبدالرازق روز پنجشنبه [هفته گذشته] در حمله‌یی که مسئولیت آن را طالبان به عهده گرفت، با گلوله‌ی یک محافظ از پا درآمد و آینده‌ی از جنوب افغانستان ـ‌و شاید کل کشورـ بیش‌تر در معرض ابهام قرار گرفت.

رییس اجراییه: حادثۀ قندهار به نیروهای ناتو ربطی ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد