کابل؛-نمایشگاه-خدیجه‌الکبرا-گشایش-یافت

وزارت صنعت و تجارت از گشایش نمایشگاه ملی و بین‌المللی خدیجه‌الکبرا خبر داده و گفته است که در این نمایشگاه بیش از ۸۰۰ زن تجارت پیشته اشتراک کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالسلام جواد آخوندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت در یک نوار تصویری به رسانه‌ها گفته است که نمایشگاه ملی و بین‌المللی خدیجه‌الکبرا امروز ( سه‌شنبه، ۲۳ عقرب) با حضور داشت رییس و مسوولان اتاق تجارت زنان گشایش یافته است.

آخوندزاده گفته است که این نمایشگاه با همکاری وزارت صنعت و تجارت برای ۷ روز در کابل راه اندازی شده و هدف از گشايش این نمایشگاه، حمایت از محصولات داخلی و سرمایه‌گذاری زنان در کشور می‌باشد.

او بیان داشت که در نمایشگاه ملی و بین‌المللی خدیجه‌الکبرا بیش‌از ۸۰۰ زن تجارت پیشه اشتراک نموده و در ۸۰۰ غرفه صنایع دستی و محصولات تولیدی شان را به نمایش گذاشته شده‌اند.

 حسنیه محمدی، یکی از بانوان تجارت پیشه که از ولایت بامیان در این نمایشگاه اشتراک نموده به آژانس افغان نیوز می‌گوید که در نخستین روز نمایشگاه اشتراک مردم گسترده بوده اما؛ نیروهای امنیتی به آقایان اجازه ورد به نمایشگاه را نداده اند.

او گفته است که اگر محدودیت بر حضور مردان در این نمایشگاه برای بازدید بر طرف نشود، صنایع دستی آنان «به درستی معرفی نخواهد شد و اشتراک زنان تجارت پیشه بی‌فاده خواهد بود».

فیزه حیدری، یکی از بانوان تجارت پیشه در این نمایشگاه برگزاری چنین نمایشگاه‌های را برای بانوان تجارت پیشه بیسار مفید دانسته اما؛ از مقام‌های ا.ا خواست که باید محدودیت‌های بازدید برداشته شود تا تمامی اقشار جامعه بدون تفکیک جنسیت بتوانند از این نماشگاه و صنایع دستی زنان که نمایش گذاشته شده، بازدید نمایند.

این در حالی است که نمایشگاه ملی و بین‌المللی خدیجه‌الکبرا به مناسبت تجلیل از هفته حمایت از مادر و کودک به هدف بازاریابی برای محصولات و تولیدات داخلی کشور، ارتقای ظرفیت زنان تجارت پیشه، تقویت تجارت‌های زنان، ترویج همکاری‌های منطقه‌ای و توانمندسازی زنان بی‌بضاعت، بی‌جاشدگان، و کودکان یتیم برگزار شده است. اما؛ حضور جهت بازدید از این نمایشگاه برای مردان امکان پذیر نیست.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

کابل؛ نمایشگاه خدیجه‌الکبرا گشایش یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد