کار-ترانسپورت-زمینی-و-پارک-ها-آغاز-می-گردد

رهبران حکومت وحدت ملی در جلسۀ شورای عالی اقتصادی گفتند که کار ترانسپورت زمینی و پارک ها در مسیر شاهراه ها همزمان آغاز می گردد.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ شورای عالی اقتصادی به ریاست محمداشرف غنی رئیس‌جمهور کشور، روی گزارش سیستم ترانسپورت زمینیTIR  و طرح احداث تیر پارک ها،  گزارش هیئت موظف در مورد کمپنی جیوکیم در بندر ابونصر فراهی و استراتیژی پروژه های مشارکت عامه و خصوصی در ارگ دایر گردید.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه گفت که سیستم ترانسپورت زمینی (تیر) نیاز به کار بیشتر دارد و باید وزارت ترانسپورت با سکتور ترانسپورت هماهنگی نموده و تقسیم وظایف صورت گیرد.

رئیس جمهور غنی گفت که سکتور ترانسپورت کنونی پاسخگو نیست و باید سیستم تیر به این سکتور آگاهی داده شود و انگیزه ایجاد گردد تا سکتور ترانسپورت خصوصی خود را به این سیستم تطابق دهد و پیشنهادات خویش را شریک سازد.

رئیس اجرائیه و همچنان معاون اتاق تجارت و صنایع گفتند که کار ترانسپورت زمینی و پارک ها همزمان آغاز گردد. رئیس جمهورنیز دراین خصوص گفت که کار احداث پارک ها باید زودتر شروع شود.

شورای عالی اقتصادی فیصله کرد که وزارت های فوایدعامه، ترانسپورت و اداره اراضی مکان های احداث تیر پارک ها در مسیر شاهراه ها را مشخص نمایند و باید برای دیزاین تیرپارک ها بودجه وجود داشته باشد.

رئیس جمهور گفت که در حال حاضر شرایط برای تصویب همه پروژه ها فراهم نمی باشد، باید پروژه های براساس سکتورها تفکیک و تقسیم گردند و در جلسات جداگانه در موجودیت وزیر سکتور مربوطه مورد بحث قرار گیرد و تصمیم گرفته شود و نیز مسوولیت های دولت و سکتور خصوصی واضح گردد.

کار ترانسپورت زمینی و پارک ها آغاز می گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد