کار-روی-پروژه-کابل-جدید-و-شهرک-قطری-جریان-دارد

مسوولان وزارت شهر سازی و مسکن می‌گویند که کار ساخت پروژه قطری و کابل جدید در شهر کابل جریان دارد و ۳۵ درصد کار آن تکمیل شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ حمدالله نعمانی، سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن روز یک‌شنبه (۸ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که کار بالای پروژه‌های قطری در ساحه خوشحال خان مینه شهر کابل و کابل جدید جریان دارد. 

نعماتی افزود که کار پروژه قطری در ساحه خوشحال خان مینه نزدیک به ۳۵ درصد کار آن پیشرفته و تا ۱۸ ماه دیگر کار این پروژه تکمیل و برای بهربرداری آمده می‌شود. 

او بیان داشت که کار بالای تصفیه زمین‌های پروژه‌ کابل جدید شروع شده و تاجران و سرمایه‌گذاران بزودی در این ساحه سرمایه‌گذاری خواهد کرد. 

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن می‌گوید که ۲۷ پلان شهری برای مرکز و ولایت‌های کشور از جمله ماستر پلان، طرح پلان‌های جامع ملی، پلان‌های تفصیلی، پلان‌های منطقه‌ای و پلان‌های اصلاحی تهیه شده و بزودی تطبیق خواهد شد.

نعمانی می‌گوید که این وزارت در تلاش است تا در سال جاری، کار پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای که مربوط به این وزارت می‌شود را تکمیل و آنعده از پروژه‌های که مربوط به نهادها و سازمان‌های بین‌المللی می‌شود با آن‌ها گفتگو شده تا این پروژه‌ها را تکمیل نماید. 

مدار علی کریمی بامیانی، معین وزارت شهرسازی و مسکن در این نشست گفت که در حال حاضر، ۶۵۲ شهرک در سراسر کشور وجود دارد که از این میان ۳۵۰ شهرک ثبت این وزارت بوده و روند ثبت و راجستر شهرک‌های باقی‌مانده جریان دارد. 

بامیانی افزود که این وزارت در یک سال گذشته، توانسته سروی توپوگرافی ۱۲۸ ملکیت میوند بانک، ۱۴ ملکیت پسته خانه مرکزی، مسیر برق ۵۰۰ کیلووات، شهرک معلمین در ولسوالی شکر دره و شماری دیگری از پروژه‌ها را تکمیل نمایند. 

روح الله احمدی، معین طرح و دیزاین وزارت شهرسازی در این نشست گفت که براساس حکم رهبری امارت اسلامی کار بالای ساخت ۳۰۰ منزل مسکونی برای قاضیان در ولایت هرات جریان دارد. 

‏مسوولان وزارت شهرسازی و مسکن می‌گویند که این وزارت در یک سال گذشته، توانسته است که در تمام ولایت‌های کشور از پروژه‌های ساختمانی نظارت و بررسی کنند. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

کار روی پروژه کابل جدید و شهرک قطری جریان دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد