کارکرد-ضعیف-شورای-عالی-صلح-و-تقویت-مجدد-طالبان

شورای عالی صلح یک نهاد تشریفاتی میباشد و از زمان تشکیل تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است و کارکردضعیف این نهاد، به طالبان قدرت دوباره بخشیده و امروز به عنوان یک تهدید منطقه‌ی و جهانی فعالیت می کند.

به گزارش آژانس افغان خبر: محمد اسماعیل قاسمیار مشاور شورای عالی صلح با ابراز این مطلب می گوید: این شورا مرکزی برای مشروعیت بخشیدن صلح در افغانستان شده است و هیچ کارکردی جهت آوردن صلح در کشور ننموده است.

محمد اسماعیل قاسمیار تصریح کرد، حدود 11 هزار مخالفان مسلح به پروسه صلح پیوسته و به تعداد 9 هزار اسلحه را به حکومت تحویل داده اند که همه یا از سوی خانواده ها و یا هم خویشاوندانشان به صلح دعوت شده اند.

آقای قاسمیار تاکید نمود، افغانستان نیازمند صلح است و مردم نیز حق دارند در آرامش زندگی نمایند اما لازم است که شورای عالی صلح به عنوان یک مرکز ایجاد صلح میان مخالفان و حکومت تلاش برای امنیت مردم کنند.

او همچنان علاوه کرد، موجودیت نیروهای خارجی به دلیل دحشت افگنی های که از سوی طالبان و سایرگروهای تروریستی ایجاد می شود یک نیاز جدی در کشور می باشد که با پیوستن مخالفان به صلح خارجی ها دیگر دلیلی برای ماندن ندیده از کشور خارج خواهند شد.

مشاور شورای عالی صلح خواستار روی آوردن مخالفان به پروسه صلح شد و از حکومت نیز خواست تا با جدید کامل وعده های چون برقراری امنیت، ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان، پیروی از قانون اساسی کشور کار نمایند.

 

 

کارکرد ضعیف شورای عالی صلح و تقویت مجدد طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد