کشورهای-منطقه-منافع-خود-را-در-پشت-جریان-سیاسی-افغانستان-دنبال-نکنند

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ضمن استقبال از راهبرد جدید دوناند ترامپ رئیس جمهور آمریکا می گوید کشورهای منطقه باید در تلاش جستجوی منفعت شان در پشت جریان های سیاسی افغانستان نباشند بلکه برای مبارزه با تروریسم همکاری نمایند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: شاه حسین مرتضوی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری گذشته(31 اسد) در کنفرانس خبری به رسانه ها گفت: حکومت وحدت ملی از آغاز فعالیت تاکنون مبارزه با فساد و تروریسم را در اولویت برنامه های کاری خود قرار داده و هیچگاه از تعهدات خود در این زمینه کوتاهی نکرده  است.

آقای مرتضوی تصریح کرد؛ راهبرد تازه آمریکا برای افغانستان می تواند اهداف شوم هراس افگنان را ناکام و افغانستان را یک قدرت شکست ناپذیر قلمداد نماید.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری می افزاید که هر کشوری که در  مبارزه با تروریسم دست همکاری با افغانستان داده است نباید میان تروریسم  تفکیک قایل شده آن را به خوب و بد توجیح نموده برای آنان پناهگاه امن مهیا سازد.

او همچنان تاکید نمود رئیس جمهور افغانستان همواره در تلاش آوردن اصلاحات و مبارزه با فساد در کشور بوده است و تمامی کمک های جامعه جهانی طی سه سال حکومت را صرف این تغییرات نموده است.

شاه حسین مرتضوی خاطر نشان ساخت فصل پول بادآورده در افغانستان خاتمه یافته و هیچ کمکی در تضاد با منافع و جدا از اعمال تغییرات نبوده است.

این درحالی است که دوناند ترامپ رئیس جمهور آمریکا صبح امروز طی نشستی هفت راهبرد تازه برای افغانستان را ارایه کرد که عبارتند از:

  1. با خروج شتاب زده نیروهای خارجی از افغانستان موافق نمی باشد اما بر شمار این نظامیان را نیز محدود نمی سازد.
  2. جلوگیری از پناهگاه های امن تروریست ها در دسترسی آنان به سلاح های کشتار دسته جمعی
  3. حمایت از ارتش و مبارزه با افراطگرایی و گرفتن امنیت افغانستان به دست نیروهای داخلی این کشور
  4. عدم کشورسازی آمریکا و به دوش کشیدن مبارزات علیه تروزیسم بر عهده افغانستان
  5. حمایت آمریکا از افغانستان نامحدود است و افغانستان باید خود شان حمایت نظامی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی را نشان دهد.
  6. تعیین ستون و راهنمای اصلی استرانیژی آمریکا بستگی به شرایط جنگی و میدانی افغانستان دارد نه زمان بندی سرخود و از پیش تعیین شده
  7. عدم سکوت آمریکا در  زمینه تحرکات تروریسم در  پاکستان

 

 

کشورهای منطقه منافع خود را در پشت جریان سیاسی افغانستان دنبال نکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد