کمبود-برق-در-پارک‌های-صنعتی-کابل

اتاق صنایع و معادن از نداشتن برق معیاری در پارک‌های صنعتی انقتاد کرده و می‌گوید که در دو ماه گذشته این چالش صنعت کاران و تولید کنندگان داخلی را در پنچ پارک صنعتی کابل با مشکلات جدی مواجه کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سخی احمد پیمان، معاون اتاق تجار و سرمایه‌گذاری روز پنچ‌شنبه( 4 حمل) در نشست که از سوی اتاق صنایع و معادن برگزار شده بود، گفت که صنعت کاران در پارک‌های صنعتی با مشکلات جدی برق و عدم زیربنایی معیاری مواجه اند که این امر در تولیدات داخلی کشور زیان سنگین وارد می‌کند.

آقای پیمان افزود که در بیست سال گذشته 35 جریب زمین به صنعت کاران در پارک‌های صنعتی توزیع شده و بیش از 500 فابریکه تولیدی در حال حاضر در زمین‌های کرایی فعالیت می‌کنند.

او از مقام‌های امارت اسلامی طالبان خواست که هرچه زودتر کار توزیع زمین به صنعت کاران را آغاز و کمبود برق در پارک‌های صنعتی را حل نماید.

به گفته معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هم اکنون پنج پارک صنعتی در کابل وجود دارد که بیش از 2 هزار فابریکه تولیدی در آن فعالیت دارند.

شیخ ندا محمد ندیم، والی کابل در این نشست گفت که ملا هبت‌الله اخوند، رهبر طالبان طی فرمان به وزارت‌های زی‌ربط به ویژه وزارت صنعت و تجارت دستور داده است که مشکلات صنعت‌کاران، چالش‌های امنیتی و برق در پارک‌های صنعتی را حل کند.

او افزد که امارت اسلامی طالبان تلاش دارد که با استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی را نیز در کشور تامین نماید. والی کابل گفت که مشکلات در بخش تولید باعث کاهش سرمایه‌گذاری و فقر در کشور می‌شود، بنا بر این امارت اسلامی طالبان در تلاش پیشرفت اقتصادی و جلب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.

عبدالرحمان رحمانی، رییس تجارتی شرکت برشنا در این نشست مشکلات موجود در برق پارک‌های صنعتی کابل را تایید و گفت که امارت اسلامی تلاش دارد تا برق منظم و دایمی برای صنعت‌کاران کشور فراهم نماید.

او فزود که تلاش‌ها برآن است که کمبود انرژی برق پارک‌های صنعتی از منابع داخلی تامین شود. به گفته رحمانی هم اکنون ظرفیت تولید 360 میگاوات برق آبی، آفتابی و زغال سنگ در کشور وجود دارد و امارت اسلامی طالبان تلاش می‌کند که روی این ظرفیت سرمایه گذاری و آن را فعال نماید.

جاوید همدرد، رییس فابریکه تولید آهن ملی استیل گفت که با مشکلات جدی برق مواجه است و پارک‌های صنعتی برق منظم و دایمی ندارد. او گفت که هرچند هزینه برق در پارک‌های صنعتی گران است اما؛ صنت‌کار با پذیرفتن هزینه بلند برق خواستار برق منظم و دایمی برای فعالیت در کارخان‌های تولیدی شان هستند.

همدرد افزود که در کنار مشکلات برق، منحمد شدن پول‌های افغانستان و مشکلات در بانک‌های داخلی نیز به کار آنان زیان وارد کرده است. به گفته رییس فابریکه ملی استیل هم اکنون 500 نفر در این فابریکه تولیدی آهن مشغول کار هستند.

این در حالی است که در کابل 5 پارک صنعتی وجود دارد که بزرگترین آن پارک صنعتی پلچرخی است. تمامی این پارک‌های صنعتی با کمبود برق و زیر بناهای معیاری مواجه‌اند.

کمبود برق در پارک‌های صنعتی کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد