افغانستان-پس-از-این-به-مرکز-وصل-جهان-بدل-می‌شود

سرپرست وزارت خارجه طالبان، می‌گوید که باب جدیدی از روابط گشوده شده است؛ افغانستان پس از این بجای مرکز تصادم، مرکز تفاهم و نقطه وصل در عرصه اقتصاد خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز؛ اولین «کنفرانس اقتصاد افغانستان» به هدف ارائه دیدگاه اقتصادی و استراتژی حکومت طالبان، امروز چهارشنبه(۲۹، جدی) با حضور سفرا، نمایندگان سازمان‌ها و متخصصین در کابل برگزار شده است.

مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در این کنفرانس، گفت: «نتیجه تلاش‌های پی‌هم و سیاست اقتصاد محور امارت اسلامی باعث شده که باب جدیدی از روابط میان افغانستان و جهان گشوده شود.»

آقای متقی تصریح کرد که افغانستان پس از این بجای مرکز تصادم میان کشورها، مرکز تفاهم و نقطه وصل در عرصه اقتصاد می‌باشد.

در همین حال، خانم دیبورا‌ لاینز، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل، گفت: ما با دونران برای کمک‌ها و رفع تحریم‌ها‌ بحث می‌کنیم. زیرا تلاش‌های ما‌ برای طولانی مدت کافی نیست و باید برای حل طولانی مدت معضل افغانستان کار بکنیم.

وی در این کنفرانس، افزود که عفو عمومی شما فرصت این را به میان آورده که افغانستان به یک مسیر خوبی برود. اکنون با آمدن امنیت؛ نیاز به پالیسی‌های خوبی است، تا اعتماد‌ بیشتری به میان آید.

ملا محمد‌حسن آخند، رئیس الوزرای طالبان در این کنفرانس گفت که مدعیان حقوق بشر با اعمال تحریم‌ها و مسدودیت‌ها، خود شان حقوق بشر را پامال می‌کنند.

این درحالی است که میشل بچلیت، کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز گذشته از کشورهای جهان خواست که با وارد کردن فشار بیش تر بر طالبان، آنها را وادار کنند تا به حقوق بشر و زنان احترام بگذارند.

کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل افزود که چشم‌پوشی از حقوق اساسی زنان و دختران، اقتصاد افغانستان را به طور گسترده دچار آسیب کرده‌است. افغانستان اکنون با یک «فاجعه بشری با ابعاد بی‌سابقه» مواجه است.

افغانستان پس از این به مرکز وصل جهان بدل می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد