کمک-اضطراری-۹۹-میلیون-دالری-بریتانیا-به-افغانستان

وزیر خارجه بریتانیا اعلام کرد که بسته کمک  ۷۵ میلیون پوندی معادل ۹۹ میلیون دالر را برای کمک به ۱.۸ میلیون افغان در نظر گرفته است.

به گزارش افغان نیوز؛ لیز تراس، وزیر خارجه آن کشور، روز یک‌شنبه( ۲۱ قوس) در جریان نشست سران هفت اقتصاد توسعه یافته جهان «G7» از این بسته کمکی به عنوان «کمک اضطراری» با مردم افغانستان یاد کرد.

این پول صرف تهیه مواد غذایی، مواد بهداشتی، سرپناه و آب می‌شود.

وی افزوده که این کمک از طریق سازمان ملل متحد، صندوق بشردوستانه افغانستان، برنامه جهانی غذا «WFP»، سازمان بین‌المللی مهاجرت «UNHCR»، صندوق کودکان سازمان ملل متحد «UNICEF»، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد «UNFP» و کمیته بین‌المللی نجات «IRC» صورت خواهد گرفت.

لیز تراس گفت: «آن‌چه ما در روی زمین می بینیم، دل‌خراش است. ۲۳ میلیون نفر در کشوری که به دلیل خشک‌سالی، درگیری و بحران اقتصادی فلج شده، با گرسنه‌گی شدید روبه‌رو هستند.»

او گفت که بریتانیا این کمک‌های بشردوستانه را زمستان امسال به افغانستان ارایه می‌کند.

وزیر خارجه بریتانیا گفت که بودجه اعلام شده امروز جان‌ها را نجات می‌دهد، از زنان و دختران محافظت و از ثبات در منطقه حمایت می‌کند.

به گفته تراس، این بودجه بخشی از تعهدات ۲۸۶ میلیون پوندی بریتانیا است که در جریان سال جاری به آن تعهد کرده بود.

گفتنی است که در جریان نشست وزیران هفت اقتصاد توسعه‌یافته جهان، روی واکنش هماهنگ بین‌المللی به بحران افغانستان و چگونه‌گی تعامل با طالبان نیز بحث و گفت‌وگو شده است. این نشست در شهر لیورپول برگزار شده بود.

کمک اضطراری ۹۹ میلیون دالری بریتانیا به افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد