کمک-های-جامعه-جهانی-به-افغانستان-دزدی-می-شود

ریس اجرائیوی دیدبان شفافیت افغانستان می گوید؛ پول های هنگفتی که از سوی کشور های مختلف به افغانستان کمک می شود، توسط مسوولین و زورمندان حیف و میل می شود.

به گزارش افغان نیوز: سید اکرام افضلی، ریس اجرائیوی دیدبان شفافیت افغانستان، امروز پنج شنبه(25، اسد)طی یک گردهمایی زیر نام "مبارزه علیه فساد اداری از طریق تطبیق اهداف توسعه پایدار" گفت که ۳‌.۵ میلیون کودک از تعلیم و تربیه محروم می باشند، زیرا تنها آمریکا......... برای رشد و انکشاف افغانستان پول مصرف کرده است.

وی تاکید داشت؛ تمام کمک های که از سوی کشورهای منطقه و جامعه جهانی در افغانستان آمده است با وجود فسادگسترده، هیچکدام شان در جاهای اصلی به مصرف نرسیده است.

آقای افضلی تصریح کرد، پول هنگفتی در افغانستان آمده است اما این پول ها ازسوی زورمندان و مسوولین دزدی شده است، بنابراین ما خواهان برگشتاندن و جلوگیری از دزدی این پول ها می باشیم. جامعه جهانی باید در این راستا اقدامات عملی روی دست بگیرد.

افضلی گفت که این پول ها نباید در دوبی، ترکیه و سایر کشورها باقی بمانند، باید در افغانستان برگشتانده شود؛ زیرا در افغانستان میلون ها انسان به کمک های عاجل نیاز دارند.

ریس اجرائیوی دیدبان شفافیت افغانستان گفت که حکومت باید در برابر این همه فساد و حق تلفی پاسخگو باشد، در حالیکه هیچگونه توجه جدی به شکایت های ما صورت نگرفته است.

وی تاکید داشت که افراد فاسد باید شناسایی و مجازات شوند، چنانچه حکومت در اولین روزهای شان ایجاد کمیسیون مبارزه با فساد را وعده داده بود اما اکنون اراده جدی برای مبارزه با فساد را نداشته و برخورد سیاسی با این پدیده صورت می گیرد. بنابراین جامعه جهانی باید این مسئله را جدی بگیرد.

کمک های جامعه جهانی به افغانستان دزدی می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد