کمک-۳۴۸،۷۸-میلیون-دالری-بانک-انکشاف-آسیایی-به-افغانستان

بانک‌ انکشاف آسیایی به منظور مدیریت بهتر آب در ولایت کندهار‌، ۳۴۸.۷۸میلیون دالر کمک های بلاعوض به حکومت افغانستان اهدا نمود.

 به گزارش افغان نیوز: این کمک برای توسعه‌ی منابع آبی در ولایت قندهار از طریق گسترش بند دهله که دومین بند بزرگ کشور است، هزینه می‌شود.

 پروژه انکشاف منابع آبی یک‌پارچه ارغنداب با توان‌بخشی و افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی بند دهله که در گام نخست در سال ۱۹۵۲ ساخته شده است، دسترسی به آب و مدیریت منابع آب در قندهار را بهبود می‌بخشد.

کارهای ساختمانی آن شامل بلند بردن بند اصلی، سرریزها و سایر ساختارهای مرتبط برای افزایش سطح کامل مخزن دارای ظرفیت ۱۳.۶ متر و افزایش قابلیت ذخیره‌سازی آب از ۲۸۸ میلیون متر مکعب به ۷۸۲ میلیون متر مکعب، در عین حال اعمار مجدد جاده به طول ۹.۶ کیلومتر می‌باشد.

 در همین حال، نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در این مراسم گفت که توسعه‌ی «بند دهله» ارزش و اهمیت گسترده‌ی زراعتی دارد و برای گسترش زمینه‌های آبیاری و افزایش تولیدات نهایت مهم است.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان با شعار"آب ما، آبروی ماست" همواره تاکید داشته است که آب های کشور را به منظور تولید برق و رشد زراعت افغانستان مدیریت می کند.

کمک ۳۴۸،۷۸ میلیون دالری بانک انکشاف آسیایی به افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد