کمیسیون-منع-شکنجه-ایجاد-گردید

کمیسیونی تحت نام منع شکنجه به ریاست داکتر سیما سمر رئیس کمیسیون حقوق بشر ایجاد گردید.

به گزارش افغان نیوز: کمیسیون مستقل حقوق بشر از اعلام موجودیت کمیسیون منع شکنجه خبرداده که این کمیسیون روز (دوشنبه، ۲۸ حمل) شروع به فعالیت نموده و اولین جلسه کاری اش را برگزار کرده است.

این کمیسیون متشکل از رییس کمیسیون حقوق، معاون وزارت عدلیه و سیزده تن که عضویت نهادهای دولتی و غیر دولتی را دارند تشکیل شده و  ریاست آن را بانو سمر رییس کمیسیون حقوق بشر به عهده دارد.

داکتر سمر به مناسبت اعلام موجودیت این نهاد گفته است :« شکنجه به صورت مطلق ممنوع است. رهایی از شکنجه حق مسلم و تخطی ناپذیر بشری است که در هیچ شرایط و حالتی قابل تعلیق و تعطیل نیست. هیچ وضعیت استثنائی، مانند ناامنی، جنگ، بی ثباتی سیاسی و یا هرگونه وضعیت اضطراری دیگر، توجیه کننده اِعمال شکنجه نمی‌تواند باشد».

در اعلامیه این کمیسیون گفته شده با وجودی که در افغانستان شکنجه ممنوع می‌باشد اما متهمان در مراحل بازداشت و زندان، شکنجه می‌شوند و مرتکبان آن مورد پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرند.

این کمیسیون از نهادهای دولتی خواسته است که جلو شکنجه را بگیرند و از کسانی‌که شکنجه شده اند نیز خواسته که با ارائه اسناد در این کمیسیون شکایت نموده تا این نهاد بتواند از حقوق انسانی آنها دفاع نماید.

کمیسیون منع شکنجه ایجاد گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد