گروه‌های-مسلحِ-آشتی‌ناپذیر-سرکوب-می‌شوند

رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان روز گذشته در دیدار با بزرگان زون مرکزی اظهار داشت که با اعلام استراتژی تازۀ امریکا، گروه‌های مسلحِ آشتی‌ناپذیر سرکوب می‌شوند.

به گزار افغان نیوز: رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان روز شنبه (۲۲ میزان) در دیدار با بزرگان و متنفذان حوزهٔ مرکز و شماری از مشاورین ریاست اجراییه، از بهبود اوضاع امنیتی در کشور سخن زد و گفت که با اعلام استراتژی تازۀ امریکا، گروه‌های مسلحِ آشتی‌ناپذیر سرکوب می‌شوند.

دوکتور عبدالله عبدالله تصریح کرد: فشار بالای پاکستان، سرکوب مخالفان مسلح و عدم اعلام جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی از نکات برجستهٔ استراتژی تازۀ امریکا در قبال افغانستان است.

رییس اجراییه کشور استراتژی جدید امریکا را در قبال افغانستان یک دست‌آورد تاریخی خواند و گفت: در کنار پروسهٔ صلح با عزت، پس از این با گروه‌هایی‌که درخواست صلح مردم افغانستان را رد می‌کنند، به شدت مبارزه می‌شود.

بزرگان و متنفذان حوزهٔ مرکز کشور با استقبال از استراتژی جدید امریکا، مشکلات امنیتی ولایت‌های‌شان را با رییس اجراییه کشور در میان گذاشته و گفتند: انتظار دارند با تطبیق مفاد این استراتژی اوضاع امنیتی در سراسر کشور بهبود یابد.

آنان مشکلات ولایت‌های حوزهٔ مرکز را در عرصه‌های مختلف به ویژه کمبود اساتید، امکانات درسی و منابع در معارف، پروژه‌های توسعه‌یی، بازسازی و صحت مطرح کردند.

بزرگان و متنفذان حوزهٔ مرکز، از رییس اجراییه کشور خواستند که در ارتباط معاش استادان مکاتب، پروژه‌های توسعه‌یی در مناطق محروم، ارایه خدمات صحی و تقویت نیروهای امنیتی در مناطق ناامن توجه همه‌جانبه داشته باشند.

دوکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور پس از شنیدن دیدگاهها و نظریات آنان گفت: حکومت وحدت ملی با همکاری جامعهٔ بین‌المللی، گروه‌های آشتی‌ناپذیرِ مسلح را در هرجا سرکوب خواهد کرد.

رییس اجراییه کشور در ارتباط درخواست‌های مطرح شده گفت: برای حل مشکلات و مسایل مورد نظر در ولایت‌های حوزهٔ مرکز، براساس امکانات دست داشتهٔ‌ حکومت اقدام عملی صورت می‌گیرد.

گروه‌های مسلحِ آشتی‌ناپذیر سرکوب می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد