گسترش-علم-و-دانش-کلید-نجات-افغانستان-است

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور میگوید که آینده افغانستان با گسترش علم و دانش در میان جوانان تضمین میگردد.چرا که تجربه نشان داده ملت‌هايی‌که از تنگناهای فکری تعصب‌آمیز و کورکورانه، خودشان را نجات داده اند به توسعه و رفاه دست یافتند

به گزارش افغان نیوز: دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در جشن فراغت ۱۲۷ تن از دانشجویانِ ولایات مختلف کشور که با حمایت‌های مادی و معنوی وی(عبدالله عبدالله) تحصیل کردند، اشتراک کرد.

رییس اجراییه کشور که روز چهارشنبه (۳۰ حمل) در میان فارغ‌التحصیلانِ دانشگاه های خصوصی سخن می‌زد گفت که آینده افغانستان متعلق به نسل آگاه و دانش‌آموخته این سرزمین بوده و این کار با گسترش علم و دانش در جامعه تضمین می‌گردد.

او اظهار داشت که از سال ۱۳۸۹ تاکنون به تعداد ۵۰۰ تن از دانشجویان ولایت‌های مختلف کشور در دانشگاه های خصوصی حمایت مالی کرده و برای ۱۰۰۰ تن دیگر تخفیف ویژهٔ ۴۰ الی ۵۰ درصدی گرفته است که از این میان ۱۲۷ دانشجو از رشته‌های مختلف فارغ شدند.

رییس اجراییه کشور افزود : تنوع قومی در افغانستان زیبایی ملت ما است، به این دلیل از کسانی‌که توان مالی ادامه تحصیل را نداشته‌اند، بدون در نظر داشت مسائل قومی و حزبی حمایت کرده و این روند را همچنان ادامه می‌دهد.

او تاکید کرد که تامین عدالت اجتماعی اساس وحدت ملی بوده؛ زیرا هر شهروند کشور عضو خانواده‌ٔ بزرگ افغانستان می‌باشد.

او گفت: برخی‌ها هنوزهم از تنگناهای فکری، تعصب و کوردلی‌ خویش بیرون نشده و در پی تمامیت‌خواهی و انحصار قدرت‌ و ایجاد تفرقه و نفاق در میان مردم افغانستان‌اند؛ اما مسیر آنان کوتاه و ناپیدار خواهد بود.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی خاطر نشان ساخت: ملت‌هايی‌که از تنگناهای فکری تعصب‌آمیز و کورکورانه، خودشان را نجات داده به توسعه و رفاه دست یافتند؛ زیرا تهداب را درست گذاشتند.

همچنان او خطاب به دانشجویان این محفل بیان داشت: تلاش می‌کند که زمینه کاریابی سالم، تحصیلات عالی بهتر و معیاری را برای جوانان بدون کدام تبعیض و فرق فراهم سازد.

در اخیر دکتور عبدالله عبدالله با ابراز قدردانی از تلاش‌های دانشگاه ها و موسسات تحصیلات عالی گفت که وزارت تحصیلات عالی و دانشگاه های خصوصی باید برای تقویت کیفیت و معیاری‌سازی تحصیلات عالی در کشور مُمد همدیگر باشند نه مزاحم.

۱۲۷ تن از دانشجویان با حمایت مالی و معنوی رییس اجراییه کشور در ولایت‌های کابل، هرات، تخار، فاریاب، ننگرهار، هلمند، قندهار، پروان و خوست به موسسات تحصیلات عالی راه‌یافته و دوره ليسانس را موفقانه سپری کردند.

گسترش علم و دانش کلید نجات افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد