آغاز-به-کار-امرالله-صالح-به-عنوان-وزیر-دولت-دراموراصلاحات-سکتور-امنیتی

رئیس اجرائیه کشور در مراسم معرفی امرالله صالح به عنوان وزیر دولت در امور اصلاحات سکتور امنیتی و رئیس بورد عالی نظارت بر تعییات افسران ارشد قوای امنیتی گفت که فساد در بخش قوای نظامی کشور غیر قابل تحمل است.

به گزارش افغان نیوز: رییس اجراییه روز گذشته طی مراسمی با حضور داشت مشاور امنیت ملی کشور،‌ وزرای دفاع ملی و امور داخله،‌ مقامات عالی رتبه دولتی و اعضای بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد قوای امنیتی، رسماً امرالله صالح را به حیث وزیر دولت در امور اصلاحاتِ سکتور امنیتی و رییس بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد قوای امنیتی معرفی کرد.

رییس اجراییه کشور در صحبت‌های خویش تأکید کرد که اصلاحات در صفوف قوای مسلح برای حفظ مرزها و تامین امنیت کشور یک امر حیاتی است.

دکتور عبدالله عبدالله خاطر نشان ساخت که حکومت وحدت ملی به اصلاحات در تمام عرصه‌ها،‌ از جمله در بخش امنیتی‌ متعهد است و در این راستا گام‌های مهمی نیز برداشته است.

رییس اجراییه همچنان در صحبت‌های خویش با اشاره به سفر مشاور امنیت ملی ایالات متحده امریکا به کابل و بحث‌های امنیتی و اصلاحات گفت: اصلاحات در قوای امینتی کشور به هدف بالابردن کارایی و تقویت نیروهای مسلح و جلوگیری از فساد یکی از پیش‌شرط‌های کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان است.

در نشست‌های امروز با مشاور امنیت ملی ایالات متحده امریکا نیز این مسأله مطرح گردید.

رییس اجراییه کشور ضمن تبریک به آقای صالح و سایر اعضای بورد عالی نظارت برتعیینات افسران ارشد قوای امنیتی، ایجاد این نهاد را گام موثر در راستای اصلاحات در سکتور امنیتی کشور دانست و تاکید نمود که با توجه به تجربه و اندوخته‌های آقای صالح و دیگر اعضای بورد،‌ امیدوار است در بخش اصلاحات در صفوف قوای امنیتی گام‌های جدی برداشته شود.

رییس اجراییه با تقدیر و حمایت از تلاش‌ها و جان‌فشانی‌های منسوبین قوای مسلح در سنگر‌های داغ،‌ از آنان به عنوان قهرمانان راستین این سرزمین نام برد و تاکید کرد که حکومت وحدت ملی با تمام توان از آنان دفاع و حمایت می‌نماید.

رییس اجراییه کشور فساد در بخش امنیتی را غیرقابل تحمل دانست و به تمام نهادهای ذیربط هدایت داد تا با همکاری با این نهاد تازه‌تأسیس با فساد و مشکلات در سکتور امنیتی برای تقویت قوای مسلح همکاری نمایند.

در ادامه، امرالله صالح وزیر دولت در امور اصلاحات در سکتور امنیتی و رییس بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد قوای امنیتی، طی سخنانی با تشکر از اعتماد رهبری حکومت وحدت ملی و رییس اجراییه وعده سپرد که با تمام توان در راستای آوردن اصلاحات و ساده‌سازی امور در سکتور امنیتی و ایجاد عقبۀ مطمین برای سربازان و افسران با اعضای بورد کار نماید.

آقای صالح در بخش دیگر از صحبت‌های خویش تأکید کرد که اصلاحات در سکتور امنیتی یک بحث جدی و مستمر برای بهبود وضع قوای امنیتی و دفاعی است و این نهاد در کمک به دیگر نهادها فعالیت می‌کند و به هیچ‌صورت در صدد ایجاد یک نهاد موازی در این عرصه نیست.

آغاز به کار امرالله صالح به عنوان وزیر دولت دراموراصلاحات سکتور امنیتی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد