بریتانیا-درمبارزه-با-تروریزم-درکنار-دولت-و-ملت-افغانستان-قرار-دارد

رئیس اجرائیه در دیدار با سفیر بریتانیا در کابل روی موضوعات مهم سیاسی، امنیتی و مبارزه با فساد اداری بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش افغان نیوز: دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور روز سه شنبه (5 ثور) در دفتر کارش با آقای دامنیک جرمی سفیر بریتانیا دیدار کرد.

در این دیدار، آقای جرمی مراتب تسلیت و هم‌دردی خود و دولت بریتانیا را با رییس اجراییه و مردم افغانستان به خاطر حادثۀ المناک قول اردوی ۲۰۹ شاهین در مزارشریف ابراز داشت.

آقای جرمی علاوه کرد که در این لحظات دشوار و با در نظرداشت قربانی‌ها و قهرمانی‌های ارتش افغانستان در مبارزه با تروریزم٬، کشورش در کنار حکومت و مردم افغانستان است.

آقای جرمی در صحبت‌های خویش به بحث مبارزه با فساد اداری و تلاش‌های اتحادیه اروپا در این زمینه و همچنان بحث انتخابات و استفاده از تکنالوژی در آن اشاره کرد و با قدردانی از تلاش‌ها و دست‌آوردهای حکومت در این زمینه، خواهان توجه بیش‌تر در پروسۀ انتخابات گردید.

آقای جرمی در صحبت‌های خویش درباره نقش بریتانیا در کمک به پولیس ملی افغانستان و اصلاحات در این زمینه صحبت کرد و خواهان توجه رییس اجراییه به موضوع گردید.

دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان با ابراز تشکر از همکاری‌ها و قربانی‌های بریتانیا در افغانستان، از هم‌دردی سفیر و حکومت بریتانیا ابراز امتنان کرد.

رییس اجراییه در صحبت‌های خویش از تلاش‌های اتحادیه اروپا، بریتانیا و متحدان افغانستان در مبارزه با فساد اداری٬ توجه به اصلاحات انتخاباتی و استفاده از تکنالوژی در انتخابات و حمایت از پولیس و اصلاحات در این عرصه تشکر کرد و وعده سپرد که حکومت وحدت ملی در این عرصه‌ها پیش‌رفت‌هایی داشته و به عملی ساختن تعهدات خویش در این زمینه‌ها متعهد می‌باشد.

در این نشست، آخرین تحولات سیاسی- نظامی، همکاری‌های متقابل بریتانیا و افغانستان و روابط منطقه‌ای افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بریتانیا درمبارزه با تروریزم درکنار دولت و ملت افغانستان قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد